Maze of Terror - Ready to Kill

Ready to Kill

Genre:Thrash metal

Peruviansk energiudladning

Endnu engang er et for mig totalt ukendt band landet i min anmelderbunke. Ud fra bandnavnet og beskrivelsen havde jeg imidlertid en god fornemmelse for, hvad der ventede. Maze of Terror er et ret nyt band, der blev dannet i 2011, og Ready to Kill er deres debutskive. Skiven åbner med en intro og går direkte over i nummeret ”Rotting Force” og derfra thrashes der på fornøjelig vis derudaf. Maze Of terror kan på ingen måde beskyldes for at være originale, men det betyder jo intet, når det, der leveres, holder. Bandet er tydeligvis sydamerikansk, og man hører betydelige doser gammel Sepultura, Vulcano og Sarcofago i deres udgydelser. Samtidigt er der også masser af teutoner-inspiration med Kreator og Sodom som klareste eksemplar. Det er hamrende hidsigt det her: Fede riffs, en sej rytmesektion og en vokalist, der spyer galde ud med en tommetyk accent som i min verden bare hælder store mængder charme i blenderen. Teksterne er også typisk sydamerikanske, og er man bare nogenlunde engelskkyndig, vil de helt sikkert fremkalde et smil eller to, men igen, det adder bare til Maze of Terrors charme.

90`erne og 00`erne forbigås … på fremragende vis!

Som uforbederlig old school thrash-fan er det en sand fornøjelse, når et band som Maze of Terror dukker op. De spiller thrash som om de foregående to årtier ikke har eksisteret, og det er klart en vindende formul i mine kræsne og sarte øregange. Jeg elsker, at de ikke leger med groove thrash, melodisk vokal og alle de ting, der pludselig blev blandet ind i thrashen. Det eneste, der tilnærmelsesvis kan lyde en smule ”moderne” er den velklingende produktion, der dog stadig har en rå, diskant lyd, der bare understreger intentionen om at være tro mod genrens oprindelige udtryk. Skal jeg komme med en smule kritik, så synes jeg, at længden på numrene ind i mellem er til den lange side - de svinger fra det korteste på 2,5 minut til slutteren ”Gilles De Rais” som strækker sig over hele 10 minutter. Det er i nogle af sangene som om, de har haft svært ved at afslutte nummeret, og de er derfor kommer til at virke en anelse lange i spyttet. Skiven varer næsten en time fordelt på 10 numre, og det bliver lige i overkanten.

All this forces one to conclude that …

Er du til thrash af den slags, der regerede I 80`erne, så skal du ud at smide lommepenge efter Ready to Kill, og det skal gå stærkt! En rigtig fed skive med nogle børnesygdomme, som jeg ikke tvivler på Maze of Terror nok skal få barberet væk til deres næste udspil! THRASH TILL DEATH!!!

1. Rotting Force
  2. Lycanthropes
  3. There Will Be Blood