Led Astray - Decades Of Addiction

Decades Of Addiction

Genre:Death metal

Officiel vurdering: 4/10

Tysk hardcore dødsband formår ikke for alvor at slå igennem.

Led Astray er et hardcore dødsmetal band fra Tyskland. Bandet består af seks unge gutter, og Decades of Addiction er første skive fra bandet. Som sagt er det en gang hardcore dødsmetal Led Astray byder op til dans med på deres nye udspil og inspirationen fra All Shall Perish, As Hopes Dies og Dying Humanity benægter sig ikke. Der er en vekslen mellem en dødsgrowl og hæse skrig, og til tider en cleanere new metal vokal, godt brug af dobbeltpedal og hurtige rytmer samt tunge riffs. Der er masser af blastbeast, downbreaks og et konstant vekslen mellem hardcore og mere melodiske elementer.

Selvom hardcore dødsmetalbands indenfor Tyskland er et nyt begreb byder Led Astray ikke på noget nyt til genren. Tværtimod er der ikke meget nyt at hente på Decades of Addiction. Jeg kunne godt have ønsket mig, at bandet havde hentet inspiration fra den tyske trashscene fx gennem Kreater og Destruction, og derigennem havde tilført noget nyt til genren. Den form som albummet er endt med, og de numre det gemmer på, lyder som alle de andre hardcore bands som spyttes ud fra blandt andet staterne i de her år. Derudover lyder det til tider som om, at Led Astray har hørt lidt for meget Tokio Hotel, for vokalen er til tider tendens til at lyde nærmest tudeagtig og fesen.

Alt i alt er der ikke så meget nyt og hente på Decades of Addiction. Bandet formår ikke at tilføre hardcoregenren noget nyt, og de fleste numre lyder som noget, man allerede har hørt. Er man til genren, vil jeg ikke udelukke, at man kan finde glæde ved Led Astray, for musikkerne har teknisk snilde, men numrene er som sådan ikke noget at råbe hurra for.

1. Intro
  2. Darkest Season
  3. Demon