Kneipenterroristen - Gegensätze Ziehen Sich An

Gegensätze Ziehen Sich An

Genrer:Hard rock, Rock
Spilletid:35.40

Gegenzätze Ziehen Sich An er et samarbejdsalbum mellem Kneipenterroristen og V8 Wixxxer, to tyske punk/rock/metal bands. Albummet består af 12 numre hvor begge bands spiller 6 sange hver. Her er blandet andet tale om cover numre af hinandens sange og andre kunstneres sange som fx på Kneipenterroisten's del af albummet. Her er der covers af Johnny Cash og Rose Tattoo. MEN de er alle blevet, som de nu gør i Tyskland, ''fortysket'' (hvis man kan kalde det). Det vil sige at sangene er blevet oversat og indspillet på tysk, fx hedder Johnny Cash's ''Ring of Fire'' nu ''Ringen um die Eier'' (oversat ''ringen af (eller) om æggene) og Rose Tattoo's ''Nice Boys'' hedder nu ''Spielen Kein Rock N' Roll'' (spiller ikke rock n' roll). Coverne her forholdsvis komiske, og kan til tider være Motörhead agtige, bare ''fortysket''. Foruden disse covers på Kneipenterroristen delen af albumet, er der også orginale sange, fx en ballade ''Mein letztes Bier'', som handler om hvor sørgeligt det er og sidde og drikke øl, og finde ud af at du ikke har mere i glasset.

W8 Wixxxer's del af albummet har skam selvfølgelig også tyske covers af allerede kendte sange, fx cover de Mötley Crüe's ''Angel'' (dog uden navne forandring) og ZZ Top's ''Sharp Dressed Man'', som nu hedder ''Für einen wie dich ist immer zu spät'' (oversat, for en som dig er altid for sent). Disse covers bliver desværre udført ganske rædselsfuldt og trækker albummet en del ned. W8 Wixxxer formår ikke helt at holde samme komiske stemning som Kneipenterroristen gjorde.

Her er alt i alt tale om et ok album, men det er og bliver ikke mere end ''druk musik'', musik der er sjovt at høre når man er fuld eller på festival.