Decrepit Soul - The Coming of War!!

The Coming of War!!

Genre:Extreme Metal
Antal numre:7

Australsk Primal Voldsomhed

Når der står at trommeslageren tidligere har været aktiv i Bestial Warlust og Gospel Of The Horns, samt sideløbende med Decrepit Soul er aktiv i Vomitor … Og Iron Bonehead står på etiketten, så ved man næsten pr. automatik hvad man kan forvente! Og Decrepit Soul hverken overrasker eller skuffer på deres 2. fuldlængede skive, her er nemlig tale om musisk vold i sin reneste form. Fra introen og den følgende halve time frem, disker bandet op med death/black metal der næsten lyder så australsk som det kommer. Det vil sige at der blastes derud af, med riffs der lyder som en bisværm og ind imellem ”blødes” der op med nogle mid-tempo fængende riffs, hvor man kan rocke med. Men mestendels befinder vi os i højhastigheds mode, med en rå rungende vokal lagt ovenpå. Det rykker fedt og er man til stilen, vil man med sikkerhed kunne finde en masse at komme efter på The Coming Of War!!

Volden som udtryksform

Decrepit Soul har tydeligvis intet ønske om at revolutionere, eller udfordre denne del af genren, men det betyder absolut intet, når det de leverer holder. Og det gør det på denne nye skive fra bandet. Vold er bandets udtryk, og det bidrager de med i hele pladens længde. Selvom de er ultravoldsomme, og alle numrene stort set er bygget op omkring samme læst, så forstår bandet alligevel at putte lige nøjagtigt nok variation ned i numrene, til at man som lytter holder interessen. Der er i virkeligheden ikke så mange akademiske ord at bruge omkring Decrepit Soul, udover at de absolut har udgivet en skive, man som fan/følger af den australske ekstrem metal scene skal tjekke ud!! Det bliver til 7 solide kranier fra denne anmelders kurv med disse og et håb om at de forfølger midttempo delen en smule mere på deres næste udgivelse, da de flere steder på skiven viser at de faktisk er ganske ferme til at beherske netop dette aspekt!

1. Awaken
  2. Feral Howling Winds
  3. The Coming of War