Beyond Fear - Beyond Fear

Beyond Fear

Genrer:Heavy Metal, Power metal
Spilletid:47:12

Judas skyggen vil utvivlsomt altid hænge ved Tim "Ripper" Owens, uanset hvad han fortager sig fremover musikalsk. Men nu er en fortid hos ét af tidernes absolut mægtigste heavy metal navne jo heller ikke noget man på nogen måde behøver at skamme sig over. Åbneren "Scream Machine" vidner da heller ikke om at Tim Owens, ligefrem har tænkt sig at flygte fra fortiden, da netop dét nummer er en typisk Judas basker. Jeg var vild med hans præstationer i både Judas Priest, og efterfølgende på Iced Earth's storslåede mesterværk, "The Glorious Burden", så jeg vidste bare, at jeg naturligvis også ville blive pjattet med Beyond Fear. Det her er simpelthen metal i ordets reneste forstand, hverken mere eller mindre. Musikalsk har Beyond Fear kraftige rødder i firsernes metalscene, men de har formået at opdatere stilen, og give det hele et friskt nutidigt touch. Produktionen fra det legendariske Morrisound studie passer som fod i hose, og Ripper’s fede metal vokal brænder bare så fedt igennem, på skivens samtlige 12 numre. "And... You'll Die" er typisk Ripper, og med et riff henover, spækket med snavs og fed attitude. Opfindsomt? – gu’ det ej, men de store metalliske klodser, er ikke til at tage fejl af. Men generelt byder albummet bare på den ene fuldfede metalskæring efter den anden, hvis vi altså lige ser bort fra den obligatoriske ballade. Den skal der jo også være plads til, indenfor denne type musik, men det er ikke "Dreams Comes True" der hiver sejren i land. Den kan dog skralde an, men det er de øvrige habile metal slag, der fryder ens nakkemuskler, som eksempelvis "Words Of Wisdom", "Your Time Has Come", og den lidt banale (men på sin vis ganske seje) "Coming At You". Det her er satme kærlighed til håndværket, og ærlig talt, så tvivler jeg sgu på at drengene bliver millionærer på det her, medmindre dedikationen bærer lønnen i sig selv. Køb skiven, drik noget øl, og fyr op for volumen. Det er fed hegn at pudse sin knallert til!