Bane - The Note

The Note

Genrer:Hardcore, Metalcore
Spilletid:28:01

Et band der har haft så stor indflydelse på hardcore-genren som Bane, burde helt bestemt vide hvordan hardcore helst skal medføre at man efter en gennemlytning er helt udmattet og øm i kroppen. Men sådan fungerer det åbenbart ikke længere. I hvert fald ikke for Bane, der med deres nyeste udspil "The Note" skuffer en hel del. "The Note" er slet ikke en dårlig udgivelse, men der er alt for mange ting der gør at den ender i bunken med de albums som man sjældent hiver ned fra hylden. Hvad kan grunden til dette middelmådige niveau så være? Jo, først og fremmest er Bane ikke ligefrem revolutionerende på nogen måder på "The Note". Hele albummet er bygget op omkring kliché på kliché. Derudover er der overhovedet ikke tilstrækkelig vrede at spore i vokalen, og netop aggressivitet i vokalen bør være en af de bærende kræfter på en skive som denne, men også her fejler Bane denne gang. En tredje ting som irriterer mig grusomt er produktionen, som er alt alt for ligegyldig og tynd i forhold til den genre som spilles. Produktionen på en skive som denne bør være sådan, at man kan fornemme hvordan trommerne er lige ved at vælte og hvordan guitaren lige er skruet en tand for højt op.

Desværre skuffer Bane på flere punkter med deres nyeste udspil, som ellers ifølge pressematerialet sku være det mest ventede hardcore album sidste år. Hvis det er tilfældet, så frygter jeg desværre at en masse forventningsfulde lyttere vil blive slemt skuffet eftersom de med "The Note" bliver spist af med en forholdsvis ligegyldig udgivelse.