Atrox - Orgasm

Orgasm

/ Superion · Udkom

Genrer:Avant-garde Metal, Prog metal
Spilletid:51:00

Er du til bands som In The Woods, Meshuggah, 3rd and the Mortal og til tider lidt Mr. Bungle og har du samtidig fantasien til at kunne syntetisere disse ovennævnte bands, ja så kan det godt være at de norske skizoide prog metallers Atrox nyeste udspil "Orgasm" måske vil falde i din smag. I hvert fald er den faldet i god jord hos undertegnede. De fem musikere fremstår homogene og autoritære på hvert sit felt. Sangerinden har en meget smuk og syret stemme. Distortion guitarspillet er meget Meshuggah præget, hvorimod den akustiske del er meget In The Woods eller 3rd and the Mortal alike. Trommerne er meget jazzede og bass ligeså. Musikken er generelt særpræget, hvilket kommer flot til udtryk i de enkelte numre. Dog virker de distortion mæssige elementer en del monotone. På trods af det så bliver musikken alligevel aldrig kedelig, eftersom at skiven indeholder så mange unikke samt særpræget ting at Atrox' unike spillestil ligefrem kompenserer for monotonien. Især skæringer som "Heartquake" som med sine syrede Mr. Bungle indslag og folkagtige omkvæd, "Burning Bridges" med sine polka stykker, samt de mere aggressive skæringer som "Tentacles", "Second Hand Traumas" og "Pre-sense" er med til at hæve Atrox til disse fænomenale højder. Den psykedeliske atmosfære på "Orgasm" som de spaceagtige keyboards leverer er ligeså med til at få orgasmen til at rulle. Alt i alt et fedt album som med sin kompleksitet og fornyelse nok skal få folk op på stikkerne og antennerne ude hos både potentielle samt aktuelle lyttere af denne respektive psykedeliske genre.