Aiden - Nightmare Anatomy

Nightmare Anatomy

Genrer:Rock, Punk
Spilletid:40:09

Officiel vurdering: 2/10

Mine forventninger til Aiden var ret store, da jeg i spænding ventede på at få tilsendt deres cd. Jeg havde læst meget om det og jeg syntes at kunne erindre, at Aiden var blevet rost noget så grusomt i Metal Hammer.

Da pakken med promoer endelig ankom, åbnede jeg pakken og fik sat Aiden på. Først rammes jeg af et fedt growl, som efterfølges af en skinger pubertetsstemme akkompagneret af punkinspirerede og simple rytmer. Der er groft sagt intet nyskabende over Aiden. Jeg var mildest talt skuffet over deres cd. Undtagelsesvis bliver der skreget i mikrofonen, men det er alt for lidt. Trommerne er ensformige og de riffs der bliver præsenteret er ikke just riffs, som vil skaffe guitaristerne titler som ’Metal Guitar Heroes’.

En positiv ting kan dog siges om Aiden, måske to, men én ad gangen. De holder stilen fuldt ud. Både musikalsk, men især på image-området. De har det fede image og det har da også den praktiske effekt, at det skjuler deres medfødte skavanker. Helt ærligt, de er jo en flok grimme drenge. Den anden positive ting der kan siges om Aiden, er deres radiovenlige "metal". Aiden kan sandsynligvis være med til at åbne døren noget mere for metal med deres pop-prægede musik, der sikkert kan få ethvert ungdomssvin, med en rock ’n’ roller gemt i sig, op af stolen med hænderne i vejret.

Jeg vil ikke gå så vidt at anbefale Aiden til metalfolket her på sitet, da de næppe vil falde i de flestes smag. Ej heller undertegnedes, men jeg vil ikke benægte, at de har talent for det simple. Alligevel får de to stjerne, eller sagt på en anden måde: 20 % metal. Dette gives for at holde stilen fuldt ud og have sans for det fængende.