Terror Sound - War Against Everything

War Against Everything

Genre:Death metal
Antal numre:14

One man death metal army

Terror Sound fra København blev stiftet af bandets eneste medlem, Simon, i 2015, hvor han spillede bas i Satanic Assault Division. Her arbejder Simon mere med death metal, end det var tilfældet i SAD. Bandet er allerede på fuldlængdeudgivelse nummer tre, og hvor de to første måske ledte lidt efter et eget udtryk, så tager Simon på den nye skive her skridtet fuldt ud og har udgivet et fedt death metal-album, hvor de fleste brikker falder på plads.

Det første, jeg tænker, når War Against Everything starter ud, er Monstrosity! Musikken, der strømmede mig i møde, har nemlig meget af den samme groovy og flydende stemning som de amerikanske mestre.

Simpelt og satans effektivt

Musikken på War Against Everything drives frem af fede riffs, der trækker på hele dødsmetallens historie. Her og der tænker man Morbid Angel, nogle gange Cannibal Corpse, lidt Possessed og en del Monstrosity. Simons black metal-baggrund fornægter sig heller ikke, da der indimellem implementeres de kendte bisværmsriffs som en underliggende del af musikken. Vokalen er lidt henad Mike Hrubovkak (Monstrosity), altså en dyb rumlende en af slagsen, uden at det kammer over og bliver grynt for gryntets skyld. Skal vi tænke vores egen scene ind, så hører jeg også en vis Illdisposed-indflydelse, specielt i nogle af de groovede og tunge dele, der bare svinger som ind i et meget varmt sted. I det hele taget er det meget svært at holde hovedet i ro, når skiven her roterer. Produktionen, som Simon selv står for, fortjener også ros. Den er klar og vældig heavy, uden at det bliver alt for downtuned og mørkt, hvilket slet ikke ville klæde bandets udtryk. Simon spiller selv alle instrumenter, på nær trommerne, som er programmerede. Det betyder dog ikke det store for mig, da de egentlig lyder nogenlunde organiske.

Den med den dybe tallerken

Terror Sound er ca. 0 % originalt, og jeg har heller ingen fornemmelse af, at det på nogen måde er hensigten. Der spilles death metal, som vi kender og har kendt den, siden scenen eksploderede i slutningen af 80'erne, og gud ske tak og lov for det. Der findes rigeligt af eksponenter for moderne dødsmetal, der bliver hyldet som værende det sidste nye shit, men som i mine ører ikke besidder en brøkdel af den charme, et band som Terror Sound har. Det, jeg savner hos Terror Sound, er måske en smule mere catchiness, for selvom man, når skiven spiller, slet ikke kan holde sig i ro, så kan det være svært at genkalde sig riffs eller vokallinjer efterfølgende. Det bør der arbejdes med, hvis bandet skal blive et endnu større hit hos undertegnede. Skiven er tilgængelig på diverse streamingtjenester, men Simon arbejder også på en fysisk udgivelse, hvilket ville være suverænt, så vi dinosaurer slipper for kolde filer. Et stort og fortjent 7-tal herfra!

1. The Nexus
  2. Abomination
  3. The Banished