Validor - Dawn Of The Avenger

Dawn Of The Avenger

Genre:Power metal

Selvom det raser i økonomisk kaos i Grækenland, så forhindrer det ikke bandet Validor at udgive deres andet album i rækken, Dawn Of The Avenger. De startede dog under navnet Epic Storm hvor de udgav en række EP’er, men skifter senere navn til Validor. Validor spiller folk og power, hvor deres lyriske temaer er græske myter og barbariske krige, så de kan vel sammenlignes med skandinaviske bands som Amon Amarth og Rebellion når det angår lyrikken. Dawn Of The Avenger er rå power og har ud over folk metal, også elementer fra 80’ernes thrasher stil. I ’’Son Of Achilles’’ kan man høre den stærke rytme, det faste tempo og en god blanding af trioler, og på den får man oplevelsen af de klassiske klicheer som der kører hen over albummet. Validor blander det dog med den moderne rytmeskiften, hvor de kan have et hurtigt beat med masser af dobbelt pedal, der pludselig går over i det heroiske moment, hvor det hele virker lidt langsommere. I sangen ’’Hour Of The Dragon’’ kan man virkelig fornemme thrashen, blandet med det follkelige. På en hvis facon kommer det til, at lyde som King Diamond, for da er da både en grov guitar og skingre vokaler. Hvilket gør det hele langt bedre. Power, thrash, folk og græske myter kommer alt sammen til udtryk i dette blodsudgydende album, man begynder snart, at forstille sig alle fortidens blodige kampe inde i sit lille hoved. Dawn Of The Avenger er et stærkt album og giver en god fornemmelse af storhed, som giver albummet en hvis prestige. Tunghedsniveauet kunne dog godt trænge til, at blive skruet lidt op, da det kan blive lidt kedeligt, at høre på i længden og man bliver hurtigt træt af det. Ikke fordi det er for ensformigt, det mangler dog bare en hvis twist da der ikke rigtig er noget specielt eller avantgarde ved det. Eller til alle folk metal fans derude, så vil jeg stærkt forslå jer dette album. Tracklist The Wall Of Troy Son Of Achilles Thunder Rider The Way Of Steel Glory On Thundera Grayskull King Of Steel Hour Of The Dragon Hear Me Thor