Thrudvangar - Tiwaz

Tiwaz

Genrer:Viking metal, Black metal

De tyske viking black metallere vender tilbage, desværre uden keyboard. Thrudvangar er et tysk band, som spiller en blanding af black og viking metal. Bandet, som har spillet siden 1998, udgav debutalbum Ahnenthron i 2004, og har siden da tre albums – det sidste Durch Blut und Eis i 2010. Nu er det tid til deres fjerde album, som går under navnet Tiwaz. Albummet starter med titelnummeret "Tiwaz", som kører en meget typisk tysk black/viking stil, men væsentligt anderledes end deres sidste album Durch Blut und Eis. Der bliver budt på melodiske riffs og en fed vokal, men trommernes produktion på det nummer og resten er pladen, er simpelthen alt for tør! Noget af det fede ved Tiwaz er at hver enkle sang står ud for den anden, og der er derfor meget diversitet over albummet. Men siden sidste album Durch Blut und Eis har de skaffet sig af med deres keyboardspiller, og det kan godt høres, og derfor vil man, hvis man har hørt bandets tidligere materiale, blive lidt skuffet. Jeg står tilbage med blandede følelser over Thrudvangars nyeste album. På den ene side er det rigtig fedt, pga. diversiteten i sangene og at de blander så meget forskelligt sammen, så det ikke 'bare' er viking black metal. Men på den anden side er jeg meget skuffet, fordi jeg synes keyboardet i Thrudvangars musik, netop gjorde det til hvad det var. Trackliste: 01 – Tiwaz 02 – Sonnenwende 03 – Der Letzte Weg 04 – Frei 05 – Der Kriegers Los 06 – Breuder 07 – Heimat 08 – Schicksal 09 – Abschied Thrudvangar – Sonnenwende