Nine Covens - On The Coming of Darkness

On The Coming of Darkness

Genrer:Black metal, Progressive Black Metal

Officiel vurdering: 4/10

Nine Covens er et black metal band fra England som nu er ude med deres album kaldet "On The Coming Of Darkness" – man kan vel godt sige, at navnet allerede indikerer genren.

Ja, der er tale om black metal – i den mest traditionelle stil. Blast beats, dystre riffs, høje skrig og massere af ting som vi allerede har hørt og kender denne genre for. Jeg er forholdsvis skuffet over, at de ligger den ud på den måde efter den første stille intro-sang. Dog holder ordet ’stille’ ikke længe i deres varetægt, da de derefter slår stilheden itu med den mest kedelige, triste omgang black metal. Personligt mener jeg, at black metal scenen er ved at blive for ensformig og mange af disse nye bands, som forsøger at genoplive alle de gamle burde finde sin egen lyd. Jeg tvivler ikke på at de kan finde ud af at spille, som jeg siger med så mange andre bands der har samme problem: Åben dørene rent lydmæssigt! Nu skal de dog ikke kun have hak over nakken, fordi de har jo trods alt lavet black metal og der er noget at arbejde med. Rent produktionsmæssigt ved jeg dog ikke helt, det er jo lidt en trend for disse bands at få det til at lyde ’undergrund’. Desværre gør dette også mig træt, da deres lyd er for sammenspist og der er næsten ingen variation.

Jeg håber meget på at se nogle flere bands gå sine egne veje i black-metal genren i fremtiden. Det virker lidt som om de har defineret black metal genren ud fra en ikke-eksisterende fremgangsmåde som er skabt af mængden. Så her kommer et lille shout-out til alle ’up-coming’ black metal bands: Skab noget nyt! – Simpelt, ikke?

Så til at slutte af med vil jeg sige: On The Coming Of Darkness er et mørkt, traditionelt black metal album som slet ikke når den autencitet som det bør. Jeg er ikke direkte skuffet, blot forbavset over hvor mange bands som går i denne her retning – kort sagt er jeg ved at være godt træt af det.