NettleCarrier - NettleCarrier

NettleCarrier

Genre:Black metal
Antal numre:7

Norske NettleCarrier's debutalbum er præcis så råt og enkelt, som et black metal album bør være!

NettleCarrier er et norsk black metal band der opstod i år 2004. De har udgivet en single ved navn "To Strangle The Hero of Heaven", og nu er de så ude med deres debutalbum NettleCarrier. Pladen består af syv numre, hvoraf nogle af dem er på engelsk og andre på norsk. NetteCarrier indledes med det hurtige nummer "The Boiling Blood". Nummeret indeholder umiddelbart alle de typiske black metal elementer som hurtige trommer, growling og dystre guitarriffs. Udover det finder jeg nummeret ganske melodisk. "Paa Vaare Paaler Deres Hoder" er navnet på den næste sang i rækken. Igen er trommerne hurtige, og rytmen minder en hel del om den der var i forrige sang. Generelt synes jeg ikke, at der er megen variation i nummeret, og derfor finder jeg det en smule kedeligt. "I Helvete Kristus Skal Forgaa" er et ret typisk black metal nummer, og det er ikke mindst pga. dets navn. Generelt har nummeret en skøn antikristen atmosfære, og endelig hører vi lidt variation fra trommernes side. Rytmeskiftende gør nemlig nummeret en tand bedre og mere interessant at lytte til. Hvis du er til Darkthrone og Behemoth's yngre albums, er det meget sandsynligt, at du vil finde denne plade ganske lytteværdig. Alt i alt er det en god black metal udgivelse, men jeg synes dog ikke, at den har så mange unikke elementer, der ligesom får den til at skille sig ud fra mængden af black metal udgivelser. Det er nok primært det der trækker karakteren ned. Til gengæld vil jeg så sige, at det er rart endelig at høre en black metal plade, hvor der ikke er pyntet for meget på musikken med alle mulige finurlige elementer. Den enkle og rå black metal stil der bliver fulgt hele pladen igennem, finder jeg nemlig ganske tiltalende. Jeg er også meget tilfreds med den relativt dybe vokal der hverken lyder kedelig eller for brutal og vred. Vokalen er også tilpas fremtrædende i musikken, da den hverken er for gennemtrængende og overdøver instrumenterne eller ligger skjult i baggrunden. Trackliste: 1. The Boiling Blood 2. Paa Vaare Paaler Deres Hoder 3. I Helvete Kristus Skal Forgaa 4. Naar Han Vaakner 5. Demoriel 6. Cup Of Lethe 7. Bundet Til Masten