Napalm Death - The Code Is Red... Long Live The Code

The Code Is Red... Long Live The Code

Genre:Death metal
Spilletid:45:04
Antal numre:15

The Godfathers of Grind er tilbage med studieudspil nummer 13 og med dette er bandet tilbage til deres rødder, det vil sige en bastard af hardcore punk og death metal, kort sagt grindcore. Man har åbenbart ladet sig inspirere af forrige års cover album, "Leaders Not Followers Part 2", da man i "Silence Is Deafening" direkte tyvstjæler et riff fra Celtic Frosts "Dethroned Emperor", heldigvis gør det ikke noget da det kun opvejer sangen med dette svinetunge riff. Man går også tilbage til gamle dyder med korte, grind sange som "Right You Are", "Diplomatic Immunity" og "Pay For The Privillege Of Breathing", som ikke kommer meget over halvanden minut. Desuden har man også en flok gæster med på skiven i skikkelse af Jamey Jasta (Hatebreed), Jello Biafra og legendariske Jeff Walker (Carcass). Sidstnævnte drukner desværre i det lidt plørede miks hvilket er en skam, da jeg havde glædet mig til at høre manden igen. Netop lyden er også det der trækker mest ned i min karakter af pladen, for et band der har lavet så vellydende plader som "Diatribes" og "Inside The Torn Apart", lyder dette mest som en demo. Men nok piven fra mig, var du tumpet med "Harmony Corruption" skal du i hvert fald prøve at give dette en lytter, så dyster har Napalm Death ikke lydt længe.