Motörhead - Everything Louder Than Everything Else

Everything Louder Than Everything Else

Type:DVD
Genrer:Heavy Metal, Hard rock
Spilletid:66:00

Dette er en lidt ældre sag, der nu er kommet til DVD ære, efter at være udgivet på VHS i 91. Rammen bag skiven er bandets optrædener under deres Tyskland turne dengang. Det er også det der gør DVD’en mest interessant, da denne turne var den sidste med trommeslager Philthy Animal Taylor bag gryderne. Desuden er det også første gang guitarist Würzel kan beundres på DVD. Der fokuseres mest på det dengang aktuelle "1916" album, hvorfra vi får numrene "No Voices In The Sky", "Love Me Forever", "Going To Brazil", "Ramones" og den fede "Im So Bad". Derudover er der live standarder som "Killed By Death", "Ace Of Spades" og "Metropolis". Derudover er der "Traitor" og "Just Coz You Got The Power", som ellers ikke er blevet spillet siden. Ind imellem numrene bliver bandet interviewet og fulgt rundt i deres hverdag, sjovest her er Philty’s patenterede blæseopfindelse og Würzel der bliver trænet af hans hund. Lyd såvel som billede er okay, men det er dog lidt slapt, at man ikke kan vælge mellem 5.1 eller 2.0 surround, som jo næsten er det mindste krav for en DVD. Desuden har Lemmy og Co. åbenbart taget lidt for meget speed inden de gik på scenen, da de fleste numre bliver spillet i dobbelt hastighed, hvilket ikke altid lyder for godt. Ekstramateriale er man også fedtet med, der er nemlig intet, der kunne Sony vel godt have smækket promovideoerne på til "March Ör Die" og "1916" pladerne. Derfor er denne DVD kun for absolutte Motörhead afhængige, andre kan nøjes med at vente på at "Live In Toronto" og "The Birthday Party" kommer på sølvskive.