Iron Savior - The landing

The landing

Genrer:Power metal, Heavy Metal

Brugervurdering: 7/10 baseret på 2 stemmer.

Iron Savior har efterhånden en del år på bagen, det tyske power-metal band er nu aktuel med albummet 'The Landing' og endda med samme line-up som på 'Condition Red'. Bassisten Jan-Sören Eckert har genforenet sig med Iron Savior!

The Landing er en fed plade - intet mindre. Jeg startede den ud og hurtigt blev hørebøfferne bombarderet med power-fucking-metal, om man så må sige. De giver den ikke for lidt, derimod gør de selv den mindste power-metal fan stolt. Sangene er velskrevet, deres riffs er super fede og tildels nyskabende, det er ikke fordi der er mangel på noget. Én ting kan jeg sige med sikkerhed: Det her er Iron Savior!

Personligt mener jeg power metal scenen svinger lidt, da der tit kommer nye bands frem på scenen, som kun formår, at genoplive gamle traditioner og normer indenfor genren. Dog har tyske Iron Savior, som jeg jo sagde til at starte med "en del år på bagen". Derfor mener jeg også at "The Landing" er en klasse udgivelse til at sparke dem ind igen, efter knap og nap 4 år uden et nyt album fra deres side.

Noget af det som klart fanger mig mest, ved denne plade, er vokalen. Efter at have hørt sange som "R.U. Ready", kan man virkelig ikke andet end at bukke sig i støvet. En anden ting der lige skal prioriteres er også, at der er ikke en sang som er ens her, det hele er yderst balanceret og derfor klart hele oplevelsen værd! Så derfor kan jeg garantere, at du ikke vil opleve deja-vu igennem albummet!

The Landing skal klart nydes af alle power fans. Super fed udgivelse, som jeg kun kan smide over i puljen til årets stærkeste power-udgivelser.

10/10!