Ian Gillan - Gillian's Inn

Gillian's Inn

/ Playground Music · Udkom

Genrer:Hard rock, Rock
Spilletid:62:48
Antal numre:14

For at fejre hans 30 årige solo karriere har Deep Purples mest markante frontmand samlet en masse af hans tidlige og nutidige kollegaer, til at lade hans sange passere revy i et et nyt lydkostume. Det mest iørefaldende ved skiven er hvor stærk Gillan’s stemme stadigvæk er, på trods af hans efterhånden lange Rock ’n’ Roll karriere. Især hans høje toner er næsten ligeså ørepiercende som på "Child In Time", men manden er dog stadigvæk en de af de mest soulfulde og bluesede sangere i Europa. Gæstelisten er knaldfuld af de helt store navne fra fortidens Hard Rock og Heavy Metal scene, navne som Tony Iommi, Jannick Gers, Jeff Healy, Joe Satrianni, Joe Elliot, Uli Jon Roth, Ian Paice, Steve Morse, Roger Glover og Ronnie James Dio burde i hvert fald få adskillige klokker til at ringe. Fedt ved "Gillan’s Inn" er, at der også er blevet plads til sange fra de adskillige bands manden har været med i. Trashed fra Black Sabbath’s "Born Again" (1983) plade, er her i hvert fald ligeså tung og medrivende som originalen. Desuden er der adskillige sange fra Deep Purple, som jo er det manden er mest kendt for. Passende nok har man fået den blinde guitarist Jeff Healy, til at spille på Purple nummret "When a Blind Man Cries". Desuden brillerer Iron Maiden guitarist Jannick Gers på nummeret "Bluesy Blue Sea", manden var jo bekendt også med i Gillan’s band i de tidlige firsere. Til sidst skal det da lige nævnes at vedlagt cd’en er der en DVD med optagelser fra pladens tilblivelse, samt en masse bootlegs fra Ian’s private samling.