HateSphere spiller koncert i Godset, Kolding .
HateSphere - Murderlust

Murderlust

Genrer:Thrash metal, Death metal

Dansk metal når det er bedst

Hatesphere er et dansk trash- og dødsmetal band fra Århus. De blev dannet i 2000, og har skiftet meget ud undervejs. Gennem tiden har de virkelig skabt sig et ry, endda internationalt, og nu, syv studiealbums og to EPer senere er de blandt Danmarks mest populære metalbands. Man kan høre hvorfor på deres ottende album, Murderlust

Første nummer er titelnummeret, og det starter meget brat ud, og efter en ganske fin intro, starter et meget hurtigt vers. Omkvædet er mere melodisk og til at følge med i. Vokalen er nem at høre, men ikke så fantastisk. Den er dog unik og varieret. Sangen er meget headbanging-venlig, og er generelt et godt nummer at lægge ud med. Andet nummer er mere roligt, men stadig på samme høje niveau. Verset er hurtigt, og ligner meget det fra første nummer. På "Pandoras Hell" som nummeret hedder, er riffet rigtig godt, og passer rigtig godt ind med vokal, og trommerne løfter sangen en hel del. Første langsomme nummer er "Fear Me", som trods at det er pokkers tungt stadig fungerer super godt, er headbanging-venligt, og vil være fedt at moshe til live. Det er et nummer der viser, at Hatesphere kan hvad de vil, og stadig gøre det super fedt. Guitaren er med til at gøre nummeret spændende, mens trommer står for det tunge. Første rigtig stille nummer er "In Process", som dog bliver mere solidt. Det hører til blandt de tunge, og det er der ikke noget i vejen med. Resten af albummet er utrolig velspillet og medrivende. Trommerne er utrolig udholdende, og løfter albummet en hel del, sammen med guitaren som spiller nogle veltænkte riffs. I løbet af albummet hører man også forsangeren growle, hvilket han gør væsentlig bedre end han synger rent. Selve albummet slutter med "Refill The Chest", som er lige så energisk og intens som resten af albummet. Sangen virker dog en tand mere dyster, på grund af måden riffet er bygget op på, men det er så lidt at man nemt overser det. Sangen bliver tung senere hen, og giver på den måde en god afrunding på cden. Men næ nej! Der skal lige smides et cover af Muses "Assasin" oveni. Det gør dog ikke så meget, da det er ganske godt afviklet.

Hatesphere har gjort det igen. Murderlust har fede riffs, intense og lynhurtige trommer, samt en passende vokal. Det er afbalanceret, så det er lytbart, uden at man keder sig et sekund. Hatesphere har lavet et album alle metalheads vil synes om, og alle thrash metal fans vil elske.

Titelnummeret Murderlust er et godt billede af hvad man kan forvente af albummet.