Dust Bolt - Violent Demolition

Violent Demolition

Genre:Thrash metal

Halvlovende tysk thrash.

Dust Bolt er et Thrash Metal band fra Landsberg am Lech i Bayern i Tyskland. Bandet blev grundlagt i 2006 af Lenny B. (vokal/guitar), Flo D. (guitar), Bene M. (bas) og Nico R. (slagtøj). På trods af en gennemsnits alder på 18 år, har bandet fået en del erfaring ved at spille en masse shows, i deres tidlige start. Dust Bolt brød dog for alvor igennem efter de havde prøvet at spille sammen med både Sepultura og Napalm Death. Pga. denne opdagelse skrev de i 2012 kontrakt hos Napalm Records og har nu udgivet deres første studie album Violent Demolition, som jeg har lyttet igennem.

Thrash stilen på albummet følger den mere traditionelle Amerikanske Bay Area still lig bands som Testament, Death Angel etc, trods bandet er fra Tyskland som ofte har tendenser til at spille mere ekstremt. Melodierne på albummet er blandet med god kemi mellem både lead og rythm guitar spillet, med en god slat ''halv'' tekniske Trash soloer smidt ind i sangene. Rytmen på albummet er af en meget standard Thrash rytme, med en stor fiktion på lilletrommen. Vokalen er meget inspireret af Hardcore genren med masser råb i et højt toneleje af middel tempo.

Produktionen på Violent Demolition er forholdsvis god for et debut album. Lilletrommen er dog til tider ret dominerende, især hvis volumen på dit anlæg er skruet højt op og vokalen er også til tider ret lav i forhold til de andre instrumenter. Dog er det nogle af de meget få problemer med produktionen, da det lyder til at Dust Bolt er gode rent teknisk. Dog er der selvfølgelig andre mangler, mange numre som fx ''Shattered By Reality'' virker lidt bare som fyld. Sangen starter lovende med instrumentale nuancer der er forholdsvis Progressive. Dog stopper det ret brat og hurtigt, og nummeret kører videre som en mere generisk ''filler''.

Her er alt i alt tale om en over middel udgivelse. Albummet har meget få mangler og fejl, men bliver desværre hurtigt tabt i mængden af utallige nye Trash udgivelser. Dog viser Dust Bolt potentiale med numre som ''Toxic Attack'', ''Violent Demolition'' og ''Opulence Contaminated''. Jeg tror at her er tale om et band vi godt kan holde øje med i fremtiden, når de først har fået etableret sig. Check albummet ud hvis du er fan af den mere Old School Trash.

Til sidst vil jeg slutte af med mit favorit nummer på pladen, ''Toxic Attack'', som foruden at være min favorit, nok også er det nummer der er bedst produceret.

1. Opulence Contaminated
  2. Violent Abolition