Dragonlord - Black Wings Of Destiny

Black Wings Of Destiny

Genrer:Symfonisk black metal, Black metal
Spilletid:44:28

Jeg har desværre ikke hørt Dragonlord's debut selvom det vækkede min interesse at bandet indeholdt Eric Peterson fra Testament der her bekendte sig til symfonisk black metal fan, hvilket ikke lige var det man forventede af den efterhånden aldrende Bay Area Thrasher. Jeg var da også en smule forundret da jeg hørte denne cd første, da jeg umiddelbart troede jeg sad med et glemt Dimmu Borgir album. Men et tjek på cd’en og ja, det var sgu rigtigt nok; Petterson og konsorter har her kreeret den fuldkomne Dimmu klon nogensinde. Selv Eric’s vokal (jeps manden synger også her) lyder fuldstændig som vor norske pandabjørn Shagrath. Bandet har valgt at koncentrere sig på stilen omkring "Enthrone Darkness Triumphant" og "Spiritual Black Dimensions" om end i en mere guitarorienteret version, selvom der her og der er keyboards. "The Curse of Woe" og "Sins of Allegiance" lyder i hvert fald næsten mere af Dimmu Borgir end Dimmu Borgir lyder af sig selv for tiden. Hvilket heller ikke skulle overraske en for meget, eftersom man endda har optaget i selveste Studio Fredman, hvor de norske originaler jo som bekendt også har frekventeret i ny og næ. Til sidst har bandet pakket to covers med, den ene en Dimmu Borgir udgave af Mercyful Fate’s "Black Funeral", der dog ikke når originalen til de sorte nittebestykkede sokkeholdere og en ganske udmærket af Thin Lizzy’s "Emerald" hvor Eric beviser at han sagtens kan synge. Tjek forresten bandets hjemmeside hvor man kan se den lille sympatiske amerikaner iført krigsmaling og hele svineriet.