Daycare For Jedi - This Is What You Get

This Is What You Get

Genre:Hard rock

Brugervurdering: 4/10 baseret på 1 stemme.

Århusiansk pop-punk

Det århusianske band, som har eksisteret siden 2014, leverer en plade fyldt med energiske melodier og sprøde stemmer. Hvis man kigger på deres lidt tungere EP Worst Things First fra 2015, har Daycare For Jedi lagt fokus på en forholdsvis uudforsket genre i det danske farvand, nemlig pop-punk – en genre, de virker til at holde godt fast i på deres nye album. Deres første fulde album, This Is What You Get, byder på 11 numre samlet på en lækker cd. På bare to år har Daycare For Jedi vist en interessant ændring i deres lyd, samtidig med at de forholder sig tro mod deres pop-punk-rødder.

En positiv energi

Albummet byder på lidt af hvert, både energiske guitarriffs, tunge trommer og et naturligt flow, som skaber en god helhed i albummet. “This Is What You Get”, som er titlen på albummet og første sang, går lige på og hårdt. Uden nogen større introduktion er Daycare For Jedi i gang med et yderst interessant album, som bringer et positivt syn på dansk pop-punk. Flere af numrene byder på fikse fingerspil, guitarer ramt af distortion og fællessang til at bakke forsangeren op. De har formået at skabe en fin balance mellem det instrumentale og lyriske på albummet, hvilket man hurtigt finder ud af ved en nærmere gennemlytning af pladen.

Nummeret “Brother”, der starter ud som et af de mere rolige numre på cd’en, introducerer en følelsesramt og vred stemme samt en rolig introduktion på guitaren, før trommerne bryder igennem og sætter gang i beatet. Selvom nummeret er kort, formår bandet at fortælle, hvad de har på hjerte – en følelse, der fortsætter igennem hele albummet. Singlen “Next Chapter” fra de energiske drenge viser, hvor meget bandet egentlig har at byde på, og det er ikke lidt. Med kun tre års erfaring som band formår de at bringe et solidt og spændende album til musikscenen og skabe fokus på pop-punk på den danske scene.

Solidt debutalbum

De århusianske drenge har skabt et spændende og frisk album, som lægger vægt på pop-punk på den danske musikscene. Det er et stærkt og stabilt studiealbum, som viser, Daycare For Jedi har fat i den lange ende og ved, hvilken retning de gerne vil gå imod. Med sådan et energisk debutalbum kan man kun se frem til, hvad de århusianske drenge finder på næste gang.

1. This Is What You Get
  2. Change
  3. Indifferent