Brainstorm - Soul Temptation

Soul Temptation

Genrer:Heavy Metal, Power metal
Spilletid:56:18

Brainstorm er vist ikke et særlig kendt band herhjemme, men man må da håbe at det ændrer sig med "Soul Temptation". De tyske drenge kan man roligt betegne som det europæiske svar på Nevermore, der bliver spillet melodisk og kliche fri power metal der nok skulle kunne begejstre mere end et par fans herhjemme. Dette er bandets femte udspil, og en mere melodisk og mørk plade end den mere aggressive "Metus Mortis" som jo høstede en del begejstring i udlandet. Bandets absolutte trumfkort må være forsanger Andy B. Franck, som nogen måske kender fra hans andet band Symphorce. Hans stemme må være en af de bedste på den nye scene sammen med Jorn Lande (Masterplan), den er tilpas unik og han mestrer alle tonelejer med bravur. Et andet pluspunkt er bandets sange som må være noget af det bedste der er kommet ud af Tyskland siden Blind Guardian. Man vælger at benytte sig af mere tunge toner i stedet for at lire den af på Helloween maner som 99,99% af den europæiske Power Metal scene. Blandt pladens højdepunkter må man nævne trilogien "Trinity Of Lust" med dens orientaliske melodier og pladens åbner "Highs Without Lows", numrene viser et talent der ikke behøver at gemme sig for store navne som førnævnte. Som en ekstra lækkerbidsken har Metal Blade inkluderet en ekstra DVD med en koncert optagelse fra sidste års Summer Breeze festival i Tyskland, som varer 45 minutter, og udover det er der også et cover nummer af den gamle Tony Christie slager "Amarillo "som nogen af jer måske kender fra radioen. Så hvis du kunne lide Masterplans mesterværk fra sidste år, kan du rolig pudse pungdyret på Brainstorm.