Belphegor - Lucifer Incestus

Lucifer Incestus

Genrer:Black metal, Death metal
Spilletid:36:08

Holy shit! Godt nok vidste jeg at de østrigske black/deathere ikke var nogle slapsvanse, men at de ligefrem knepper en så hårdt i røven som her havde jeg ikke troet. Tag en del Marduk, en knivspids Necrophobic og bland det med en spiseske Death Metal, og voila man har en velsmagende og hårdtslående cocktail der vil gå rent hjem til den næste sorte messe. Helmuth (heretic grunts, chainsaw) og hans tre lystige svende har kreeret en kulsort dødsperle af allerhøjeste kaliber, uanset om man er til en af delene skulle man her sagtens kunne finde noget til at stille blodtørsten. Sange som "The Goatchrist" og "Diaboli Virtus In Lumbar Est" hører til noget af det bedste der er blevet budt på syd for Skandinavien nogensinde, faktisk blæser Belphegor 80% af alle norske bands langt ned i helvede. Der varieres dejligt mellem hymniske passager og iskold klirrende speed, og Hr. Helmuths dejligt aggressive raspende vokal passer som en nitte beklædt fod i ringbrynjen. Lydsiden har Alex Krull stået for som jo er kendt fra mindre aggressive bands som Atrocity og Liv Kristine, men han gør et fabelagtigt stykke arbejde her. Det er sikkert derfor at jeg finder dette, deres fjerde album en del bedre end deres forrige skiver, som ikke ligefrem var beæret med de bedste produktioner. Tekstmæssigt træder man heller ikke varsomt, der indledes til det helt store gilde med haps kristne under titler som "Demonic Staccato Erection", "Fleischrequiem 69" og "The Sin-Hellfucked". Sidstnævnte starter med det fedeste Morbid Angel riff siden "Domination", og der er ingen tvivl om at dette album nok skal slå sig igennem med 666 tommers søm. Hvis du virkelig vil imponere gutterne nede på kirkegården, skal du såmænd bare ligge denne bastard af en plade på anlægget og helvede vil åbne sig for dine øjne!