Anorexia Nervosa - The September EP

The September EP

Genrer:Black metal, Symfonisk black metal
Spilletid:46:11

Jeg må starte at lægge ud med, at jeg ikke er den store fan af MCD'er. For det første virker det som om pladeselskabet/bandet bare skal tjene flere penge og for det andet er der kun 4-5 sange repræsenteret. Jeg tror kun at have købt 2 MCD'er med henholdsvis In Flames og Dark Tranquillity, som jeg synes holder 100%. Dog overrasker "The September EP". Denne indeholder nemlig 8 tracks på knap 46 minutter.

Efter nærmere undersøgelse af inlayet, finder jeg ud af, at MCD'en indeholder 3 covernumre og 4 live sange. Den sidste sang er et såkaldt "Director's cut mix" af sangen "Sister September" fra deres sidste udspil "Redemption Process" som jeg var helt pjattet med.

Skiven starter med sangen "Sister September", som er en monster sej sang, dog synes jeg ikke "Director's cut mix" skiller sig specielt ud fra sangen fra deres sidste fulde album. Herefter følger tre covernumre i rap, og AN leverer her en laber udførelse af blandt andet Darkthrone's "Quintessence" og X-Japan's "I'll kill you". De resterende tracks er som sagt live-tracks og her viser AN at de ikke kun kan præstere fede plader, men også kan spille dem live, som er en fornøjelse af høre. Sangene "The Shining", "Stabat Mater Dolorosa", og "Worship Manifesto" buldrer som dæmoniske heste igennem højtalerne og slår benene væk under en.

Selvom "The September EP" byder på masser af goodies var det nok ikke umiddelbart en MCD jeg ville købe, hvis ikke jeg var fan. Hvis jeg skulle splitte karakteren op, ville jeg give dem 90% i udførelse og 50% i originalitet for MCD'en.