Virgin Steele - Visions Of Eden

Visions Of Eden

Genrer:Thrash metal, Power metal
Spilletid:79:30

Den her plade er yderst tragisk. Så venter man i flere år på et nyt udspil fra et af mine absolutte yndlingsbands, og så udsender de en katastrofe af en plade, som uden tvivl er årets skuffelse for mig, og dog måske ikke. Problemet er simpelthen, at bandboss og vokalist David De Feis har været så "genial" og høre på sine pladebosser, og sende promo cd'er ud til alle magasiner inden han havde færdigmixet pladen, og efter sigende så kommer det endelig produkt til at lyde helt anderledes, men det er desværre promo cd'en jeg må forholde mig til. Vi starter med det positive. Virgin Steele holder stilen, og har fabrikeret nogle rigtige seje episke numre, smukke ballader, og fans af "Marriage" og "House Of Atreus" pladerne har igen fået kraftfoder til deres membraner.

Det negative og alfa og omega; lyden er værre end noget jeg nogensinde har hørt, og det gælder også noget af det mest primitive Black Metal. Keyboardet overdøver alt bortset fra sangen, og ikke nok med det, til tider skulle man tro, at det var et keyboard fra Fætter BR han spiller på (som man kan købe for en plovmand). Den mand har en fantastisk guitarist ombord i form af Edward Pursino, og så indspiller han satme noget af guitaren med sit keyboard, det er dælme ikke meget true metal over det. Bassen kan man overhovedet ikke høre, tjah og trommerne lyder programmerede, det er de så ikke har jeg senere hørt, de er blot indspillet på et elektrisk trommesæt, nok også fra Fætter BR. De lyder helt af helvede til, jeg får ligefrem lyst til at græde, man kan sgu da ikke lave episk Power Metal når man ikke kan høre guitaren, nu kan jeg bare ikke klare det mere, nu smider jeg den her promo ad helvede til, og håber virkelig, at jeg kan skrive nogle positive kommentarer til jer, når jeg får købt den endelige version. Godnat Ole.