Venom - From The Very Depths

From The Very Depths

Genrer:Black metal, NWoBHM
Antal numre:14

Brugervurdering: 8/10 baseret på 1 stemme.

Giftigt Angreb fra nogle gamle drenge

Disse aldrende herrer behøver forhåbentligt ingen nærmere introduktion, udover at de har stået fadder til det meste af den ekstreme metalscene med deres frontalangreb fra 1981-1984. I denne periode udkom deres, i de flestes øjne, vigtigste albums: den uhellige treenighed i form af Welcome To Hell, Black Metal og At War With Satan!

Venom har, i mine ører, siden disse tre skiver i mine ører leveret en masse albums, som på ingen måde har kunnet matche energien og charmen fra de tidlige værker. Dette skyldes sikkert også at bandet internt altid har ligget i krig med hinanden. Store egoer er banket sammen gang på gang, og har gjort karrieren til en rutsjebane af opløsninger og gendannelser… Noget jeg ikke engang vil begynde at ridse op her!

På det sidste album fra 2011 (Fallen Angels) og dette nye album, har Venom bestået af Cronos på bas og vokal, Rage på guitar og Dantè på trommer og det har givet en helt ny energi. Fallen Angels var et OK album, og med længder deres bedste siden Cast In Stone fra 1997. Men med det nye album er der for alvor kommet ny energi og inspiration i Venoms univers …

Primitivt – fængende – underholdende: The Venom Way

Denne nye skive er en opvisning i hvor fedt, primitivt musik kan være, hvis bare folkene bag forstår at få musikken til at hænge sammen, og det gør Venom i den grad på From the Very Depths. Der er sandt at sige ikke megen variation på de 14 numre, som fyres af på lige godt 51 minutter: her er dømt NWOBHM godt og grundigt æltet med punk og speed metal. Fra første sekund sidder man og rocker med, og efter første omkvæd kan man jo synge med. Her er ingen blastbeats, eller 25 riffs pr. sang, men kun det ene mere fængende riff efter det andet, og Cronos hvæser sig igennem nogle fantastisk naive, og i virkeligheden også lidt halvdumme tekster, eksempelvis fra nummeret ”The Death of Rock`N`Roll” hvor omkvædet lyder: Light up the marshall stacks – we`re killing Kid Creole – With Devastating Thrash – The Death of Rock`n`Roll”.

Venom er langtfra ”Thinking mans metal” , men giver heller ikke på nogen måder udtryk for dette. Når man putter From the Very Depths i afspilleren er der dømt én ting: underholdning - og dette leveres usvigeligt sikkert af legenderne.
Alt i alt har Venom lavet et album, som man måske ikke vil huske på samme måde om 25 år, men de har lavet et album, som er et instant hit, hvis man kan lide sin metal ligetil og uden, undskyld udtrykket, pis og papir.

VENOM IS BACK! Og skynd dig så at tjekke nummeret ”Long Haired Punks” ud via linket nederst i anmeldelsen her!

1. Eruptus
  2. From The Very Depths