Surgical Meth Machine - Surgical Meth Machine

Surgical Meth Machine

Genre:Industrial metal

Officiel vurdering: 3/10

​​​​​​​Debutalbum fra Ministry-frontmands sideprojekt

Kids, don’t do drugs!

Hold da helt kæft! Det var det første, jeg tænkte, da jeg hørte det her album. Al Jourgensen, som selvfølgelig er kendt som frontmand i legendariske Ministry, har givet sig i kast med endnu et af sine utallige små projekter, og nyeste skud på stammen er Surgical Meth Machine. Det er svært at sætte ord på, men jeg synes, at deres navn i sig selv beskriver det hele godt, for det lyder som soundtracket på en methfabrik. Selv Jesse fra Breaking Bad ville her have sagt, ”Calm the fuck down, BITCH!”

Hvis man ellers kan holde hallucinationerne og forargelsen tilbage, så er der enkelte lyspunkter på pladen i form af ekstrem morskab. For det hele skal tages med et gran salt. Hvis man i ramme alvor tager alt på denne plade seriøst og dedikerer sig selv 100 % til det, så er det direkte på den lukkede, og det er med det samme!

Det lyder, som Al Jourgensen ser ud

Første nummer ”I’m Sensitive” stikker til dig med det samme, og jeg fandt da ud af, at jeg måske havde sat mig ned til dette album med en lidt for seriøs attitude og måske var, som titlen understreger, sensitiv. Det er Al fucking ligeglad med, hvilket han brøler ud i ansigtet på dig, og galskaben er skudt i gang. Galskab kan næsten ikke dække det, som du bliver udsat for, og det virker bare for meget. Og det er det også, men det er sådan, det skal være, og det finder man også ud af med sig selv, når man til sidst har givet op og bare falder ned i suppen af rød fluesvamp og LSD.

Første single fra albummet, ”Tragic Alert”, tager igen tykt pis på de fordomme, der nu kunne ramme det her band, og fortsætter ellers det vanvittige korstog længere ind i din underbevidsthed. Selv om mine fordomme er lagt til side, og jeg har taget neonfarvet jumpsuit på og en hjelm lavet af staniol, så fanger det her nummer mig ikke. Og jeg vil ikke engang sige, at det er fordi, det er en rodet omgang, for det er det hele på det her album.

Det har føltes som et overgreb at høre det her album, men i et industrial metal-perspektiv, så er der visse ting, som klarer sig okay. Her kan nævnes ”Rich People Problems” og ”Gates of Steel”.

Albummet byder også på hele numre med rent hardcoretrance, som fik mig til at læse min skribentbeskrivelse igen. Om der følger svampe med i en evt. delux version af albummet, melder historien ikke noget om, men det burde der.

Et engangstrip, men sjovt var det

Der sidder helt sikkert nogle mennesker derude, som vil elske det her album, og det gør mig nervøs! Men det er vigtigt ikke at tage det her album alt for seriøst, da de tydeligvis heller ikke selv gør det. Tag bare nummeret ”Unlistenable”, hvor der bliver kastet mudder på metal og bands som Lamb of God, Iron Maiden, Megadeath og sågar Ministry. Et citat fra sangen lyder bland andet også, ”Nickelback, I wouldn’t give you a penny back”, og det giver da et stort smil på læberne, men det er desværre også sådan, jeg har det med dette album.

1. I'm Sensitive
  2. Tragic ALert
  3. I Want More