Judas Priest - Electric Eye

Electric Eye

Type:DVD
Genrer:Heavy Metal, Hard rock
Spilletid:145
Antal numre:0

Efter at metal guden Halford er vendt tilbage, ser bandets gamle pladeselskab en mulighed for at tjene en hurtig skilling på dette. Men i stedet for bare at udgive et overflødigt produkt har man fra Sony's side gravet dybt i arkiverne med gamle aldrig før udgivne videoer. Skiven er således delt op i tre kapitler, den første er bandets omfangsrige udvalg af promo videoer deriblandt de klassiske videoer til "Breaking The Law" og "Hot Rockin'" som begge var med til at sætte en standard for Heavy Metal videoer fremover. Alt i alt får man hele tretten videoer til alle plader fra 1980 til den sidste i 1990, og derfor er der selvfølgelig ikke nogen med Ripper. Men det er også bandets videoer fra Halford dagene der er de mest interessante, især videoen til "Don't Go" som de færreste har set er virkelig skæg med en KK Downing der får sine vådeste drømme opfyldt og "Locked In" hvor bandet redder Halford fra en slags cyber amazoner. Desværre er lyden på disse videoer ikke helt i top, hvilket er lidt skuffende når man tænker på hvor stort et selskab Sony er, men de har vel nok at gøre med at skulle betale Michael Jacksons advokater for tiden. Del to er den gamle koncert video fra 1987 som nok er bedst kendt som "Priest... Live!". Denne koncert byder på 19 sange i et spektakulært show med tonsvis af pyroteknik, blærede soloer og en Halford helt på toppen. Som nogle af de ældre Priest fans kan huske er denne periode en de mest kontroversielle i bandets karriere da man lige havde udgivet den dog temmelig poppede "Turbo" skive. Det er jo i sig selv ikke så slemt, men desværre har man for det meste valgt de dårligste numre fra denne plade såsom "Parental Guidance" og "Private Property", i stedet for de federe "Reckless" og "Hot For Love" men der er dog de bedste numre som "Out In The Cold" og titelnummeret. Udover disse skønhedsfejl bliver man ellers kun budt på ren første klasses kvalitet; "The Sentinel", "Electric Eye", "Freewheel Burning", "Green Manalishi", "Desert Plains" og alle de andre. Det leder os til den sidste og tredje del hvor der for alvor bliver lukket op for godte posen, under titlen BBC performances bliver der vist seks sange fra "The Grey Whistle Test" og "Top Of The Pops". Især de to sange fra "Grey Whistle Test" er en lille perle i sig selv med en fed optræden live i TV studiet fra 1976, spiller bandet "Rocka Rolla" og "Dreamer Deciever/Deciever". De sidste fire numre er fra det populære musik show "Top Of The Pops", hvor bandet mimer til tidlige klassikere som "United", "Evening Star", "Take On The World" og "Living After Midnight". Desuden byder skiven på en excellent diskografi hvor man kan høre en sang fra hvert album. Så hvis du ser dig selv som læderklædt og piske svingende Judas Priest fan skal man simpelthen eje dette, ellers kan man ligeså godt brænde sin DVD afspiller!