Evergrey - The Inner Circle

The Inner Circle

/ Scanbox Entertainment · Udkom

Genrer:Prog metal, Power metal
Spilletid:48:10

Evergrey's nyeste udspil "The Inner Circle" er ikke mere eller mindre tæt på at være deres til dags dato bedste udspil. Hvor de tidligere har lagt meget vægt på de hårde beats, så formår de på denne skive at sætte tempoet lidt ned og fokusere mere på sang samt de tekniske detaljer. Sang er for mig og se meget mere overbevisende end som tidligere og især den hjælp som sangeren får fra henholdsvis det gotiske mandskor, samt den kvindelige sangerinde, får musikken til at hæve sig til fænomenale højder. Dermed ikke sagt at Evergrey har skruet fuldstændigt ned for blusset. Sange som "In The Wake Of The Weary" og "Harmless Wishes", for lige at nævne nogle få, bevarer som tidligere det tempo som vi er vant til at høre fra de gotiske metal drenge. Produktionen er ligeså i top, dog savner lilletrommen substans engang imellem. Musikerne spiller som en leg og der bliver da også taget nye elementer ind i musikken end som tidligere. F.eks. så får bassen mere spillerum, hvilket gør at musikken bliver endnu mere fængende end som tidligere. Guitar ligner meget det samme som tidligere, så på den front er der ikke rigtigt noget nyt under solen, lige bortset fra at guitarspillet er blevet lidt tungere end som før. Alt i alt en fed plade, som indholdsmæssigt ikke adskiller sig meget fra de tidligere skiver, men som alligevel personligt har taget mig med storm.