Savage Circus - Of Doom and Death

Of Doom and Death

/ Dockyard 1 · Udkom

Genrer:Power metal, Heavy Metal
Spilletid:57.38

Lad mig lægge ud med at sige det kort og kontant. Dette udspil er fedt! Ganske enkelt.

Når det så er sagt, så lad mig uddybe det blot en smule. I min verden skal et fedt Power Metal album blot indeholde følgende ingredienser. Det skal være catchy, fede soloer og der skal være smæk på. Det er en simpel cocktail hvis du spørger mig, dog kan dette nemt fuckes uhyggeligt meget op. Det gør Savage Circus ikke!

Savage Circus spiller episk power metal. Episk i den forstand at lyrikken spinder livligt omkring fantasy elementer. Det er set før, men hva’ fanden, hvis det virker hvorfor så ikke genbrug det. Fantasy er ligesom blevet et varemærke for Power Metal Genren og sådan er det. Det virker ubeklageligt for drengene her.

Hvis man skal drage paralleller til andre bands, så minder Savage Circus utrolig meget om Blind Guardian og især Persuader. Savage Circus så absolut største styrke, er vokalpræstationen. Jens Carlsson er virkelig imponerende. Han minder om Hanzi Kürch (forsangeren fra Blind guardian) fra perioden mellem albummet Imagionations from the Other side og Somewhere far beyond. Vokalen er dog mere heavy og det passer Savage Circus virkelig godt. For at forklare kort omkring bandet, så at det skabt af Thomen Stauch, tidligere trommeslager fra Blind Guardian. Stauch forlod Blind Guardian tilbage i ’04 hvor han så valgte at skabe Savage Circus. Forsangeren, Jens Carlsson, blev nøje håndplukket da Stauch havde et ønske om, at bandets forsange skulle minde om Hanzi Kürch. Dette må man sige at herren også gør og det lyder sku fedt. Stauch er dog ikke at finde i Savage Circus længere. Han blev smidt ud af bandet grundet personlige årsager, hvad jeg ved så var det vidst hans helbred. Of Doom and Death som titlen er på dette nye udspil, er virkelig et godt og solidt gennemført album. Produktionen er fejlfri, det hele klinger godt og man sidder med en følelse af tilfredshed når albummet når sin ende. Det er mit første møde med Savage Circus men grundet dette album, så er det så absolut ikke det sidste. Som afslutningsvis så kan jeg klart anbefale dette album til alle power metal fans og er du fan af enten Blind Guardian eller Persuader, så er dette album et absolut must! 9/10 kranier herfra!