Rateofdepress - Bleach The Sky

Bleach The Sky

Spilletid:42:10

Det er ikke nemt når man gerne vil undgå at holde af noget, men simpelthen ikke kan lade være med at være fanget af det. Dette er for mig tilfældet her ved "Bleach The Sky" fra britiske RateOfDepress, og der er flere grunde til at jeg allerede både elsker og hader det band.

Første negativt punkt finder man allerede efter at have hørt et par sekunder af det indledende track. Den opmærksomme læser af coveret vil nok hurtigt få sine tanker til at flyve omkring The Haunted, når man læser, at titlen på dette nummer er intet mindre end "D.O.A". Men hurtigt finder man ud af at der intet The Haunted-agtigt er over dette nummer. Derimod tager det ikke mange sekunder at finde ud af at RateOfDepress muligvis er beundrer af Coal Chambers nummer "Loco". I hvert fald virker det i versene meget som om, at arbejdsskabelonen har været det nummer. Sådan virker det i hvert fald for lytteren. Det er lidt synd at der er lånt så meget ved et andet band i dette nummer, for der er helt klart noget fedt over det nummer. Og ja, der er faktisk noget fedt over hele CD'en; der bliver spillet en fed form for Nu-Metal, tilført en masse andre metal-ting. Dog kan jeg som sagt ikke lide, at der bliver lånt så meget af andre bands. Og som et andet minus er forsanger Marc Prior stemme. Den bliver utrolig kedelig i længden, når han synger normalt. Dog er der en utrolig fed andenstemme på flere numre. Bedst fungerer dette kor dog på "Garden Of Roses", som er CD'ens mest catchy track. Det er CD'ens perle.

Men alt i alt er der her tale om en middelmådig debut CD fra RateOfDepress, hvor der er meget godt at finde, både break-down røvguitar, små kære melodiske passager og derudover en stor mængde vrede. Men en irriterende vokal kan desværre ødelægge meget. Det må RateOfDepress desværre lide under her.