Psycroptic - The Scepter Of The Ancients

The Scepter Of The Ancients

/ Superion · Udkom

Genrer:Death metal, Death metal
Spilletid:42:59

Brugervurdering: 9,5/10 baseret på 2 stemmer.

På den australske ø Tasmanien finder man udover en kommende dansk prinsesse og den tasmanske djævel et Deathmetal band, der kalder sig Psycroptic. De byder på ganske traditionelt Deathmetal, med alt hvad det nu en gang indebærer af riffs, blastbeats, tunge passager samt growl og skrig. De gør det okay, uden dog at imponere. Lyden er som man kunne forvente det af et Deathmetal band; hverken mere eller mindre. Selvom der her er tale om en ganske normal metervare, har Psycroptic en vis charme. Jeg vil dog lige vente og høre om der er sket en udvikling på deres næste album eller om vi endnu engang er vidne til et band, der stille og rolig lider druknedøden i den endeløse mængde af traditionelle deathmetal bands.

Kommentarer (9)

Raziel

Indlæg: 6

Du har vidst ikke hørt ret

Du har vidst ikke hørt ret meget death metal, hvis du syntes at Psycroptic lyder som alt det andet traditionelle death derude, da de spiller teknisk death og ikke traditionelt death. Her ved man allerede at du ikke engang har forstand på genren. Jeg har ikke hørt noget band der lyder som Psycroptic, og at du ikke i det mindste fremhæver vokalisten Matthew Chalks sublime arbejde, er for mig at se ekstremt dårligt anmelder arbejde! Alle medlemmer i Psycroptic er ekstremt kompetente på deres instrumenter, og dette album er i mine øjne et mesterværk inden for metalgenren! Gå på pension DSW!

Daniel Wilkens

Daniel Wilkens

Indlæg: 178

Jeg tror sgu at jeg har hørt

Jeg tror sgu at jeg har hørt mere deathmetal end de fleste... Og jo! Jeg kender genren!!! Har hørt en masse teknisk deathmetal gennem tiderne, og Psycroptic imponerer mig ikke specielt.... Men vildt dårligt syntes jeg trodsalt ikke at det er! Så kom ikke her og bliv væk og sig at du har været her..... At du så syntes at de er noget helt specielt, er da helt okey! Du er også bare nødt til at huske at en anmeldelse ikke er en facitliste - Det er et udtryk for anmelderens egen smag. At du så ikke er enig med mig er en helt anden snak....

Raziel

Indlæg: 6

Tak for svaret! jeg syntes

Tak for svaret! jeg syntes bare at din anmeldelse var lidt tynd, uden mange begrundelser for din mening om dem. Du fik den til at lyde meget upersonlig og mere som en side i et leksikon. Jeg ved godt en anmeldelse ikke er en facitliste, men da jeg er stor fan af Psycroptic, syntes jeg det var hårdt at se dig skræmme en masse væk, som måske ellers var blevet store tilhængere af dem! Det sagt, så kan vi vel godt blive enige om at vi er uenige! ;-)

Daniel Wilkens

Daniel Wilkens

Indlæg: 178

Forskellig smag og

Forskellig smag og mangfoldighed, gør jo hele metalscenen interessant... Og selv om vi er uenige om hvorvidt Psycroptic er total genialt eller ej, kan vi jo sådan set også blive rørende enige om at Psycroptic er et ret så interessant band, hvilket jeg jo også giver udtryk for i anmeldelsen, ved at skrive at jeg trodsalt godt vil holde øje med deres udvikling! De har jo lige været på Europa-tour med Cannibal Corpse og Kataklysm, så selvfølgelig er de ikke helt uinteressante... De kunne efter min mening godt blive endnu bedre.... Og Psycroptic - Bare endnu bedre, vil du jo ganske givet ikke have noget imod, Vel? (-:

Raziel

Indlæg: 6

Nej, det ville jeg bestemt

Nej, det ville jeg bestemt ikke have noget imod.

Raziel

Indlæg: 6

Men det er virkelig ærgeligt

Men det er virkelig ærgeligt at Matthew Chalk ikke længere er forsanger i bandet. Nu glæder jeg mig bare til at EP'en med hans nye band Ice Eater bliver udgivet! :-)

tgp88

"Ice Eater". Ondt navn,

"Ice Eater". Ondt navn, manner!

Swepman

Indlæg: 27

Raziel kan kun give dig ret i

Raziel kan kun give dig ret i din betragtning. Synes også det er utroligt ærgeligt at dette album bliver "stemplet" som ordinært og som een i den endeløse støm af standard death metal albums. For det er det langt fra. Det er sgu genialt det her!!!!

Om skiven:

Hold da helt op en interessant vokal, var nok den første indskydelse jeg fik da jeg satte The Scepter Of The Ancients på CD afspilleren. En sådan variation har jeg sgu aldrig hørt før. Hæs, dyb, kras og skrig, og mange flere nuancer der er svært at sætte ord på. Musikken er også interessant, teknisk og hurtig grind death med en tyk og fed produktion som holder lytteren i skak pladen igennem. Jeg kendte intet til Psycroptic før jeg fik fingrene i denne skive, og jeg må sige jeg er virkelig overrasket over The Scepter Of The Ancients. Det er som om guitaren også drejer hen over noget ordinær thrash engang i mellem, for så at gå over i lynhurtige eller døds tunge passager igen. Super fedt. The Scepter Of The Ancients er et friskt pust, og jeg kan ikke vente med at høre nyt materiale fra de her tekniske gutter fra Australien.

Swepman gav Psycroptic - The Scepter Of The Ancients 9/10.

666

Indlæg: 4