Holy Moses - Agony Of Death

Agony Of Death

Genre:Thrash metal
Spilletid:69:25

Holy Moses har eksisteret i over 20 år, og har i den tid leveret masser af tysk Thrash-metal, og gør det stadig på deres nyeste album.

Det specielle ved bandet er, at de har en kvinde i front på vokal. Umiddelbart synger hun dog som en mand. Mit kendskab til bandet er en række optrædender på Wacken med bl.a. nummeret "Too drunk to fuck". Grimhedsfaktoren når uanede højder når en usexet tysk trash-metal kvinde står på scenen og synger dette.

Men over til det aktuelle album med det knapt så originale navn "Agony of Death", og man har ikke haft tændt for den store kreativitetsknap når der skulle findes på titler på numrene. Titler som "World in Darkness", "Angels in War" og "Bloodbound of the Damned" ligger vist tæt op af noget man har hørt før. Albummet er typisk tysk thrash-metal, og ligger også meget tæt op af noget andre har lavet (bedre). Trommerne kører derudaf i en vis harmoni med de fræsende guitarer og en rå skrigende vokal. Numrene på albummet er ganske udemærkede, men det afhænger lidt af om man kan holde ud at høre på vokalen. Sabina Classen's vokal krænger til tider over i et ulideligt skrig, som ikke lige falder i min smag. Fans af Holy Moses vil nok være uenige, men det er altså dette der afholder albummet fra at ryge op i topkaraktererne.

Ses der bort fra dette er der leveret et gedigent thrash-metal album, men i mange af numrene er det svært at abstrahere fra den ringe vokal. Jeg mener dog at Holy Moses har et stykke vej op til tyske legender som Kreator og Destruction, men kan man simpelthen ikke få nok af tysk Thrash-metal er det da bare med at få købt albummet, men noget nyskabende og revolutionært album skal man ikke forvente.