Chasma - Declarations of the Grand Artificer

Declarations of the Grand Artificer

Genre:Black metal
Spilletid:33.00
Antal numre:3

Declerations of the Grand Artificer er et Album på kun tre numre. Men da numrene ca er 12 – 10 min er længden i orden. Bandet er fra Porland, Oregon USA. Men jeger sgu meget tilfreds. Dette er ikke noget mesterværk, men helt oprigtigt tror jeg vi har fat i noget her. De tre gutter laver noget meget old school black metal som Gorgoroth, dog ikke så vildt. Da bandet har en meget gennemtrængende psykedelisk tone med masser af atmosfære, ville jeg kalde det psykedelisk black metal, som de selv siger(Fuck mand)! Lydsiden er virkelig trashy og giver den her Nirvana lyd, som egentlig er ret cool. Der er meget bund på denne plade og enormt deprimerende, ville fungere vildt godt til en slasher movie. Chasma starter deres sange med disse forfærdende introer, som virkelig går gennem marv og ben.

Det første nummer "Daystar angelwar", indleder med en intro med en person som udstøder skrig eller råber og derefter starter nummeret. Ca. 4 min inde i nummeret kører nummeret ned i noget psykedelisk to akkorders musik og bygger nummeret op på ny, hvilket funger virkelig godt. Vil mene at det til tider har "Psyked up Janice" eller "Nirvana" momenter. Det syntes jeg er et cool moment og det er lyder virkelig fedt. "Shadowbend" som man næsten kan regne ud er track nummer to, levere lidt mere den psykedeliske Black Metal. Igen et udmærket nummer. Sang nummer tre "Blue Jewel Destruction" starter igen ud med noget intro. Om det er noget fra en film eller noget de selv har lavet aner jeg ikke. Men selve nummeret minder meget om første nummer hvilket giver den fornemmelse af at man har hørt det før. Men det er okay for det er tre meget fede numre, den lidt anderledes Balck Metal.

Chasma lever under det begreb, som hedder "Less is more". Forstået på den måde at der ikke lange soloer, men heller ikke store armbevægelser. Albummet er skåret helt ind til benet, og der er virkelig lagt noget kunst i at lade de to akkorder tale for sig selv. Lade sig flyde med på de deprimerende toner af had og blod. Det virker til at være tre begavet knægte, som har sammenskruet denne plade. Så 8 "Skulls" herfra!!