Battery - Mental Pollution

Mental Pollution

Type:Demo
Genrer:Hardcore, Thrash metal
Antal numre:3

Den nye bølge af oldschool thrash bands der den seneste tid er dukket op med bands som f.eks Warbringer, Violator og Bounded By Blood, har for alvor bidt sig fast i den danske undergrund, med efterhånden veletablerede bands som Essence, Impalers og ikke mindst Battery, der er så oldschool at de i 2009 valgte at udgive "Born In a Beaker" som demobånd. Denne stil afspejler også deres musikalske udtryk på Epen "Mental Pollution" (i CD version). Vi har her med et band at gøre, der spiller thrash, som man gjorde det i 1986 og nogle år frem, med tydelige indspirationer fra Dark Angel og Exodus, det nyere Accuser og ellers bare thrash som man kender det fra midt og slut 80'erne. Der er smæk på, det er veludført og det losser løg på ganske fornuftigvis. Forventer man noget nyskabende, er det nok ikke her man skal slå til - men er man til god gammeldaws thrash, med masser af power, groove og lige præcis den ånd, der gjorde thrash-scenen så legendarisk i 80'erne, ser jeg slet ingen grund til ikke lige at få fat i denne glimrende 3-track EP . Det er fantastisk at se nogle unge gutter, der ikke en gang var en kriblen i deres fædres underhylder da Slayer udgav "Reign In Blood", Exodus udgav "Bounded by Blood" og Dark Angel smed deres legendariske "Darkness Descends" på gaden, i den grad dyrke oldschool thrash med den entusiasme, stil og overbevisning, der virkelig får et gammelt thrash røvhul som mig, til at føle sig 20 år yngere. Det eneste minus jeg har til denne EP, er at produktionen godt kunne have været en anelse bedre. Det ødelægger dog ikke helhedsindtrykket. Der er ingen tvivl om at Danmark har en god thrash scene og på et tidspunkt, må der jo også være nogle til at tage over, hvor Invocator og ikke mindst Artillery slap. Dansk thrash styrer!!!