Paul Di'Anno

Paul Di’Anno der som bekendt var frontmand i Iron Maiden i de første år, og var med til at udgive pladerne Iron Maiden og Killers pladerne, troppede op på Lilla Torg i Malmø centrum, på dagen hvor også Iron Maiden gav koncert. Forinden havde en svensk festival valgt at aflyse og ikke at give pengene tilbage for de købte billetter. Det blev for meget for den gamle rotte, der i stedet valgte at sætte en scene op på Lilla Torg og holde en gratis koncert for alle der skulle have lyst til at kigge forbi og alligevel få valuta for de penge de har brugt på en billet. Med vagter omkring sig og en stok i hånden entréer han scenen efter en del problemer med at få intro'en til at afspille ordenligt. Der går ikke længe før resten af bandet (AK47 red.) slår de første toner an. Koncerten præges klart af, at Di’Anno er tidligere Iron Maiden mand. Jeg kunne kun genkende en enkel sang som ikke var sat i Maiden regi, igennem den 45 minutters lange koncert. Di’Anno har ellers efterhånden et bagkatalog i sit eget navn, der sagtens kan stå på egne ben til hans koncerter. Men Iron Maiden skal spille, og han ved jo i bund og grund godt at folk er kommet for at se dem. Ikke desto mindre fik han samlet et sted mellem 2- og 300 mennesker på det lille torv i Malmø kl. 16, blot en time før dørene til Iron Maiden åbnede til Malmø Stadion. Under hele koncerten var der tydelige problemer med hans trådløse mikrofon, der tid til en anden gjorde præcis hvad det passede den. Det ødelage dog ikke det samlede indtryk. Nemlig at Paul Di’Anno stadig kan underholde sine fans og sit publikum. Hele bandet var velspillede trods det var hele syv år siden bandet sidst har slået pjalterne sammen. Set listen indeholdt bl.a "Running Free", "Wratchild", "Killers", "Purgators" samt "Remember Tomorrow" som desuden blev dedikeret til den afdøde trommeslager Clive Burr, som indspillede og var med til at udødeliggøre "Run to the Hills", "The Number of the Beat" og "Running Wild" blandt mange. Alt i alt en god stabil performance af en mand der er oppe i årene og klart mærkes af dette. Hans stemme kan dog stadig, og der blev lovet et nyt album i 2014, eller som han selv beskrev det. "Et nyt album, eller i det mindste en EP".

8/10