Forud for dette show i Amager Bio, havde jeg fornøjelsen af at opleve King Diamond i både Esbjerg og Aarhus, så forventninger var derfor store, idet at både Tobakken og Train koncerterne dagene forinden, havde overrasket mig yderst positivt. King Diamond har nu altid været garant for nogle ganske habile liveshows, men at han i dén grad var tilbage i topform, havde jeg kun turde håbe på, men ej forventet. Det var tydeligt for enhver, at King og band havde set frem til at komme tilbage til Europa, for deres energi var ikke til at tage fejl af. Det samme var publikums reaktion, da introen fra "Abigail" satte i gang. Salen var proppet med diamond bangers, og som den eneste af de tre DK shows, kunne Amager Bio melde udsolgt, til aftenens kulsorte horror messe. Det var sgu en "Welcome Home" der ville noget, og King Diamond kvitterede med et solidt show, som setliste mæssigt lå ganske tæt op af det forbløffende vellykket live album, "Deadly Lullabies". Således var knapt halvdelen af numrene, hentet fra de to konceptuelle "Abigail" skiver, som blev fremført teatralsk med bl.a. Abigails kiste og et dystert kirkegårds hegn mellem band og publikum. Uden tvivl en stemningsfuld effekt under disse akter, men da det blev pillet ned igen, kom der for alvor hul igennem til publikum. Højdepunkterne var bestemt mange, og især bliver jeg aldrig træt af fuldblodsperler som "Sleepless Night", "Eye Of The Witch", "Halloween" og i særdeleshed "The Invisible Guests" – ja, jeg havde sgu næsten glemt hvor sønderrivende fedt det nummer egentlig er. Virkelig fedt trommespil fra Matt Thompson der, men generelt er det jo bare et super band, King har fået sig igen. Bedste lineup, siden de gode Roadrunner dage, ingen tvivl om det. Andy La Rocque behøver ingen præsentation, han ligger stadig i den absolutte topklasse blandt de allerbedste heavy guitarister. King sang forrygende (hvilket han gjorde alle tre aftener), og det var virkelig en fryd for ører og øjne, at sande den energi og dedikation han fortsat besidder. Han er sgu en eminent showmand, som holder publikum godt underholdt, og det skinnede også tydeligt igennem, hvor meget han havde glædet sig til at komme til Danmark igen. I det store hele var lyden upåklagelig (der var lige et par svipsere her og der), men det nåede dog ikke op på det fænomenale lydbillede som tilfældet var på Train, to dage forinden. Det er småtings afdelingen, hvilket det også er at jeg måske ville have valgt at justere lidt i setlisten. Mere vil som bekendt ha’ mere, men efter at være blevet godt underholdt med tre King Diamond shows på fem dage, kan jeg sgu ikke rigtig tillade mig at klage. Håber du selv fik fanget mesteren, på mindst en af datoerne.

Dette blev spillet i Amager Bio:

Funeral
Arrival