Time Machine - Dungeons Of The Vatican

Dungeons Of The Vatican

/ Intromental · Udkom

Genrer:Prog metal, Power metal
Spilletid:46:14

Herpå er der tale om en genudgivelse af bandets anden (svært opdrivelige) mini cd fra 1994, og de tre numre fra originalen er fyldt ud med seks live numre optaget i henholdsvis '94 og '96, så den samlede spilletid kravler op på lidt over 46 minutter. Men sagt med det samme, så er lydkvaliteten herpå lige lovlig bootleg til mig. Jeg tror man skal være mere end blot almindelig tilhænger af bandet, for at få mening ud af den rodede live lyd. Faktisk er der 10 numre herpå (hvilket coveret ikke fortæller noget om), men det kan også være lige meget - for i det afsluttende nummer er vi nede i en lydkvalitet der minder for meget om et godt brugt kassettebånd. De tre numre fra "Dungeons Of The Vatican" lyder helt storslået i lydbilledet, sammenlignet med live numrene - men i virkeligheden lyder det blot som en udmærket demo. Det er dog tydeligt at bandet allerede dengang havde fat i noget fedt, vedrørende det at skrive gode melodier - men når produktionen er så mangelfuld, er der tale om en udgivelse der absolut kun henvender sig til bandets hardcore fans. Det har selskabet åbenbart fattet, da den kun udkommer i beskedne 1000 eksemplarer. Så i det mindste er der ikke tale om cash in, og bookletten er fyldt med bandets kommentarerer og billeder fra netop den æra.