Tierra Santa - Apocalipsis

Apocalipsis

Genrer:Heavy Metal, Prog metal
Spilletid:41:41

Spaniens finest og mest succesfulde Heavy rockere er igen tilbage. De har efterhånden lavet et hav af go'e gammeldaws Heavy Metal albums sunget på Spansk, hvilket i sig selv gør dem specielle og fordi jeg synes spansk er et kanon sprog, selv om jeg ikke kan skelne mellem det og italiensk. Sangeren fra Tierra Santa lyder også næsten som en klon af Eroz Rammazotti. Så vi må håbe på, at de italienske pizza restauranter snart begynder at spille Tierra Santa i stedet under maden - så glider der nok lidt mere rødvin ned. Nå, til selve anmeldelsen. Tierra Santa ligger ud med en total rip off sang af Rainbow's "Rising", very frækt, men det lyder sgu godt. Det kendetegner faktisk de efterfølgende numre, at de er blevet mere rockede og har lagt deres Iron Maiden trip på hylden. Lidt ærgerligt fordi sammen med "Wolf" var de de bedste til at genfortolke de gamle klassikere. Men alligevel basker de den ene swingende rocker ud af ærmet, og Hammond orglet i baggrunden har den perfekte højde. Tierra Santa er ren party, selv om jeg helt klart fortrækker deres klassiker, "Medievil" som falder 10 gange bedre ind under kategorien Heavy Metal. Men pga. de gennemførte party "Paella" numre samt den fantastiske lyd og stemning, så er 80% ikke for lidt. Kan absolut anbefales til alle friske og uartige party sisters and brothers of Heavy Rock 'n' Roll.