Scream Arena - Scream Arena

Scream Arena

Genre:Hard rock

Engelske Scream Arena er på banen med deres debut album, hvor du bl.a. kan opleve en Hard Rock udgave af Elvis nummeret "Heartbreak Hotel"

Introduktion

Engelske Scream Arena har været på banen siden 2005 og gør sig i melodisk Hard Rock i forholdsvist langsomt tempo, i stil med f.eks. Def Leppard. Bandet har i 2007 udgivet en demo og i 2009 EP'en House Of Pain og nu er deres debut album, Scream Arena på trapperne.

Gennemgang

Albummet Scream Arena består af i alt 11 numre, der strækker sig over i alt 50 minutter. Albummet er produceret af amerikanske Paul Sabu og udkommer den 07.04.14 via Mighty Music. Scream Arena leverer den typiske Hard Rock lyd, i langsomt tempo, med harmoni og sammenhæng mellem instrumenterne - Den pulserende bas, der trænger igennem og udgør "den røde tråd", i selskab med melodiske guitarer – især masser af hygge-soloer, en smule keyboard, simple trommer og en vokal, der selvfølgelig har den karakteristiske "kant" i bedste Hard Rock stil. Scream Arena leverer bl.a. et cover af Elvis Presley's "Heartbreak Hotel", der er ganske fint og også virker en smule "bisset" i forhold til originalen. Numre som "Somewhere" og "The Price Of Love" har helt klart potentiale til at kunne få mig op af stolen, men det lykkes bare ikke. Jeg ved ikke helt hvad det er, der driller mine ører – Men det virker på mig, som om der gennemgående mangler tempo og energi, eller også er det bare låget på gryden der skal løftes, så lyden kan komme ud?! På trods af, at der bliver leget lidt med guitarer og bas, kører Scream Arena en stil, der er lige ud ad landevejen, uden markante udskejelser eller overraskelser. Der mangler desværre dén energi og "friskhed" i lyd og musik, som faktisk ville gøre Scream Arena til et ganske fornuftigt band at lytte til.

Konklusion

Scream Arena har med deres debutalbum ikke helt formået at få mig op af stolen. Kvaliteten er fin, men indholdet er en smule tamt og kedeligt for mine ører. Det kan godt være, at meningen er, at musik og vokal skal virke "cool" og "easy going", men det lykkes ikke helt for Scream Arena at overbevise mig i dén retning. Hvis du er til Hard Rock, bør du selvfølgelig give albummet et lyt – Det kan være mig, der ikke helt fanger essensen i Scream Arena's arbejde!

Trackliste: 01 – Born Ready 02 – The Price Of Love 03 – Racing To The End Of Night 04 – House Of Pain 05 – Heartbreak Hotel 06 – Another Night In London Town 07 – Knave Of Hearts 08 - Forever 09 – Goodnight LA 10 - Somewhere 11 – Queen Of Dreams