Persuader - Evolution Purgatory

Evolution Purgatory

Genrer:Power metal, Heavy Metal
Spilletid:46:52

Brugervurdering: 8/10 baseret på 1 stemme.

Med Persuader har vi med et rigtigt newcomer band at gøre. Bandet har vundet en konkurrence, som gik ud på at finde de bedste bands i den nye generation af Hard Rock/Metal bands. Fem bands blev valgt, Persuader var et af dem. De måtte med vemod forlade deres elge og Volvo'er og optræde foran en live jury. Men heldigvis for dem løb de af med sejren. Deres debut album, "The Hunter", er blevet himlet op overalt i de små blade, og de blev kåret som "Newcomer of the Year" i mange zines.

Dette er så deres andet album - endnu engang produceret af Piet Sielck, som efterhånden tager sig af alt hvad der har noget med melodisk metal at gøre. Persuader er dog ikke så "Happy Metal" som visse andre, deres temmelig riff orienterede musik har en del Thrash elementer over sig her og der (f.eks. "Sanity Soiled" og "To The End"). Ellers er der tale om enten dynamisk eller melodiske tracks, men desværre alt for tit uden nogen som helst genkendelses mulighed. Hvis det havde været deres debut, havde denne lille sag været ganske iorden, men det er jo deres andet, så her kunne jeg godt tænke mig lidt mere interessante ting. Skulle Persuader være et af de bedste newcomer bands, så ser det fandme skidt ud med Melodic/Power genren. Nej, det er sgu lidt for standard for mig, men de er en lytter værd, for dem der simpelthen ikke kan få nok af Power/Melodic.