Peer Günt - No Piercing, No Tattoo

No Piercing, No Tattoo

/ Universal Music · Udkom

Genrer:Hard rock, Rock
Spilletid:42:46

At dømme ud fra coveret burde bandet vel hedde Peer Grynt, og med tanke på den beskidte boogie rock'n roll der skydes afsted, er det vel også lidt underligt med valget af album titlen!?. Nuvel, finske Peer Günt har været på banen i snart en evighed (et hurtigt kig på deres hjemmeside vidner om, at den første inkarnation kan dateres tilbage til 1979 og den nuværende trio har holdt sammen siden 1983), men det er først nu jeg stifter bekendtskab med dem. Ikke at det ærgrer mig det store, for deres rå rock siger mig nu ikke det helt vilde. Det er ikke fordi det som sådan er dårligt udført, slet ikke - og det ville da også bare være magert af et band der har været med så længe. Der køres bare for meget rundt i den samme suppedas med tre akkorders sammensætninger, man synes at have hørt til hudløshed i diverse andre sammenhænge. Tre-fire og tryk på rock og rul knappen - så kører toget. Dog sporer jeg masser af spilleglæde, og dét er jo selvfølgelig en nok så vigtig faktor, for selvfølgelig har disse garvede rotter ikke til hensigt at opfinde den dybe tallerken. På det snuskede spillested med en solid whisky brandert indenbords, vil dette givetvis være det rette lydspor, men som noget der skal bruges tid på hjemme, er dette sgu ikke lige noget der fanger min opmærksomhed i længere tid ad gangen. Alligevel synes jeg bandet besidder en vis charme, og T. Nikki's brugte vokal passer godt ind - og som nævnt er det hørbart at der er masser af dedikation i de enkelte numre. Det trækker op, selvom det ikke lige umiddelbart er den musikstil jeg ynder at smide på derhjemme. Et ekstra hoved får de derfor for deres åbenlyse energi, og for sikkert håndværk.