Oslo Ess - Verden På Nakken, Venner I Ryggen

Verden På Nakken, Venner I Ryggen

Genrer:Rock, Punk

Oslo ess er et relativt nyt band fra Norge, idet de fandt sammen i år 2010.

De spiller en blanding af punk og rock og har udgivet to albums, hvoraf Verden På Nakken, Venner I Ryggen er deres nyeste. De kommer godt fra start med nummeret "Kakerlakkene", som foregår i et hurtigt tempo, hvilket de resterende sange dog også gør, så her lever de virkelig op til deres genre. Generelt kommer man i godt humør af alle numrene, og sang nummer to "Godmorgen" lever virkelig op til sit navn, da man sagtens kan forestille sig at stå op frisk til denne sang og samtidigt få en rigtig god start på dagen. Udover det er deres lyd helt fantastisk, med old school guitar effekter og lækker bass kører de med klatten. Igennem hele albummet synges der på norsk med rene vokaler, og det fungerer super fint. Et godt beat og melodiske guitar riffs er blot to ud af en masse gode ting som Oslo ess har at byde på. Til sidst afsluttes pladen med den relative stille sang "Over stokk, over stein". Dette nummer afslutter pladen på en hyggelig måde, da den bl.a. indeholder elementer som harmonika og mundharmonika.

Et lille minus er at sangene er en smule korte, men så kan man jo nå at høre albummet flere gange… og det kommer man uden tvivl også til, da det ikke er en plade, som man sådan lige bliver træt af. Så hvis du er til nyere rock og punk, bør du absolut få fat i dette album, for du bliver med garanti ikke skuffet. Men jeg vil også anbefale dette album til alle andre, som kan lide musik, som man bliver i godt humør af.

Kakerlakkene

Nedenunder kan man se den officielle musikvideo til Kakerlakkene, som er sang nummer et på albummet.

1. Kakelakkene