Irdorath - Dekonstrukteur Des Fleisches

Dekonstrukteur Des Fleisches

Genrer:Black metal, Death metal

Irdorath er et black metal band fra Østrig. De blev dannet i 2005 hvorefter de i 2006 udgav deres demo Erwachen. Det er så efterfølgende blevet til to fuld-længde album, hvoraf det ene er det album vi skal tale om her i anmeldelsen. Albummet har fået titlen Dekonstrukteur des Fleisches.

Irdorath er et band som man må sige har smag for det melodiske, deres generelle spillestil ligger pænt balanceret igennem deres musik. Deres elementer er tydelige, vi taler om black metal overtrukket med hårdtslående melodiske elementer. Deres forkærlighed for de melodiske temaer er også en af de ting som trækker mig tættere på dem, de formår at introducere en ny lyd indenfor black metal. Det er så synd at se mange nyere black metal bands blot forsøger, at genoplive gamle klassikere også ender det ud med at man ikke kan finde hoved og hale i sangene. Det må man dog sige at Irdorath forstår at beherske uden diverse problemer.

Én ting som man nok må sige kan virke lidt som et turn-off i deres musik er deres måde, at håndtere vokalerne på. Da de på mange punkter viser en mere moderne side af black metallen, mener jeg også at de burde udnytte vokal-universet fremfor at ligge i det samme traditionelle black metal scream niveau. Jeg kunne godt savne man havde rodet med lavere vokaler hist og her.

Alt i alt så tilbyder Dekonstrukteur des Fleisches en god omgang black metal som er værd at lytte til. Deres blanding af moderne melodisk metal og traditionel black metal. Det giver også dem som ikke lige er så meget for den helt "old-school scene" indenfor black en chance for at kunne lytte til den her slags musik.