Horns - Let Me See Your Horns

Let Me See Your Horns

Genre:Hard rock
Antal numre:4

Frisk pust på den danske metalscene

Let me see your fucking horns!

Det kommer nok ikke som nogen overraskelse, når jeg siger, at Horns er et ganske nyt band på den danske metalscene, men hold fast, for med dette potentiale, er det snart fortid. Med et bandnavn som dette, havde jeg et eller andet sted forventet noget tungt sludge eller thrash – ja, næsten hvilken som helst tung subgenre, men det jeg blev mødt med, overraskede mig. Horns spiller en god gedigen gang hard-rock! Det kan normalt godt være fyldt med klichéer og ”rock out with your cock out”, men det er tydeligt, at Horns vil meget mere end det.

Det er ikke specielt godt produceret eller super tight indspillet, men det vægter ikke særligt højt for mig i denne sammenhæng. Det er bandets første EP - formoder jeg, og man skal jo starte et sted, og i dette tilfælde, er produktet fandme i orden. Musikken er velkomponeret, fyldt med nerve og kant og bliver fremført troværdigt og overbevisende.  Et godt eksempel på dette, er nummeret ”Primal Instinct”, pragtfuldt nummer!

Det brummer stadig

Let Me See Your Horns har været et dejligt bekendtskab. Der bliver eksperimenteret på tværs af rock-, og metalgenren, og der er masser af tyngde og fylde i numrene, som alt sammen bliver holdt oppe af en flot - og må jeg sige - charmerende, vokal. Det er catchy og spækket med lækre, harmoniske, melodier. Det læner sig mere til rocksiden end til metal, men den tunge bas, de lækre riffs og de rå trommer giver rig mulighed for at bevæge nakkemusklerne. Selvom det hele ikke er helt fint i kanterne, så er det er fandme godkendt! Glæder mig til at høre mere fra dette band.

1. Chaos Brings Order
  2. Primal Instinct
  3. Horns