DevilDriver - Trust No One

Trust No One

Genre:Groove

Brugervurdering: 9/10 baseret på 1 stemme.

Devildriver er tilbage i førersædet med mere fornem groove metal

Syvende album og andet udspil på Napalm Records

Siden skiftet fra Roadrunner Records, er det blevet til ét album, nemlig Winter Kills, som høstede store roser og endnu engang satte Dez og resten af bandet i førersædet inden for amerikansk groove metal. Nu er de ude med deres syvende album og andet udspil på Napalm Records og skal forsøge at fortsætte den gode stime de har haft siden deres oprindelse i 2003. Jeg har altid været stor tilhænger af ”If it ain’t broken, don’t fix it”, hvilket også er noget Devildriver til dels har fulgt meget godt.

In Devildriver we trust

Det er altid vigtigt at komme godt fra start og det må man sige at de formår at gøre med ”Testimony Of Truth”, som på bare ét sekund brænder sig ind på nethinden med et lækkert harmonisk og frækt guitar riff og derefter går det slag i slag på fornem Devildriver manér. Dez’ karismatiske stemme pynter på ethvert nummer, men bliver her løftet endnu højere af hans fantastiske band, som virkelig brillerer på dette nummer. Hvor det første nummer har groove og flotte riffs i højsædet, så bliver der i den grad skruet op for hårdheden og intensiteten på ”Bad Deeds”. Det er virkelig et nummer som jeg fra start til slut vil betegne som et rigtigt Devildriver nummer og det har fået adskillige genafspilninger på anlægget. Det har den her rå lyd, som bare er så imponerende og altødelæggende. Den dåse lyd guitaren får i starten gør det bare lige 50 % mere tungt og brutalt.

Der er absolut ingen klumper i sovsen på dette album og det er virkelig velfungerende ned til mindste detalje. Der hvor det alligevel kommer til at smage lidt mærkeligt, er på et nummer som ”My Night Sky”. Det når på ingen måde at sætte den stemning og intensitet som der er at finde på de første to numre og det tilfredsstiller ikke rigtigt en, efter man ellers er kommet godt i stemning fra begyndelsen. Men det bliver der dog rådet bod på, på numre som ”This Deception” og ”Trust No One”. Dez’ vokal på dette album er som man forventer og håber på, fuld af fremdrift og aggression.

Tak for turen

Det er uden tvivl et lækkert album, fyldt med adrenalin og groovy riffs. Albummet i sin helhed kan ikke løfte det op på samme niveau som deres forrige, men der er stadig masser af kant og fede sange. ”Bad Deeds” står som det klart fedeste nummer og skinner virkelig igennem det hele. Men det er et særdeles godkendt album, som dog langt fra er noget mesterværk. Men det gør ikke så meget, for det er Devildriver og det rykker!

1. Testimony of Truth
  2. Bad Deeds
  3. My Night Sky