Blynd - Punishment Unfolds

Punishment Unfolds

Genrer:Nu Metal, Thrash metal

Blynd bringer fra det varme syd fornyelse til trashen Blynd er noget så eksotisk, som et trashmetal band fra Cypern. Punishment Unfolds er andet album fra bandet, som ligger ud med en meget episk og filmisk intro, hvorefter pladen for alvor går i gang med Arrival of the Gods. Et nummer som byder på en god dybde, brug af mange temposkift og et rigtigt fedt mellemspil. Derudover gør bandet brug af forskellige effekter såsom jern der slår mod jern, hvilket er med til at tilføje et ekstra lag til musikken. Især guitarerne lever på dette nummer, hvor der er rigtig mange lækre mellemspil og riffs, og især sidst i nummeret er der et rigtigt lækkert sammenspil mellem guitarer og vokal. Et andet af pladens store numre er Sins to the Cross. Her er der tilføjet en ekstra vokal i en clean form, hvilket giver nummeret et vidst powermetal præg. Samtidig er der i dette nummer gjort brug af mange klassiske heavyelementer såsom hvinende riffs og hurtige trommer, der ikke er så tunge i lyden som normal trash. I det hele taget formår Blynd at brunge mange forskellige elementer ind i deres musik, og derved giver trashen en fornyelse, hvilket er rigtig lækkert. Det gør så også, at det er svært for mig at sætte bandet i bås, for det er en god blanding af vildskaben fra Amon Amarth, de mere klassiske trashdyder fra Slayer, brutaliteten fra Lamb of God samt de hvinende riffs fra Dragonforce, bandet benytter i deres musik. Blynd har med Punishment Unfolds skabt en ganske god plade, som bringer en hvis fornyelse til trashgenren. Der er masser af gode numre på skiven, og bandet formår at skabe en dybde i musikken via effekter og blanding af genreelementer. Derudover er der også masser af melodiske passager, og bandet er gode til at bruge dele fra den kultur, hvorfra de kommer. Så alt i alt en anbefaling herfra. Trackliste: 01. Divine Gathering 02. Arrival of the Gods 03. As Punishment Unfolds 04. Never for the Fallen 05. The Chosen Few 06. Convicted in the Devil’s Land 07. Sins to the Cross 08. The Final Resistance 09. Divine Conspiracy 10. Infinity Race

Her er et eksempel på, hvad cyprioterne kan med trashen. Dette er The Chosen Few.