Bastard Priest  - Under The Hammer Of Destruction

Under The Hammer Of Destruction

Genrer:Death metal, Punk
Spilletid:34.41

Bastard Priest er et dødsmetal/punk orienteret band fra Sverige, der blev dannet helt tilbage i 2001. Efter 9 år har de nu fået udgivet deres debut album “Under the Hammer of Destruction", hvor 5 af 11 numre stammer fra demoen “Merciless Insane Death" (ja, det hedder demoen) fra 2008.

Lige fra starten af kører Batard Priest med 200 km/t lige ind dit ansigt og kører tværs gennem hjerneskallen. Vi snakker svensk dødsmetal a la 90’erne med Entombed og amerikanske Autopsy. Fuld skrue uden så meget digidar, hvor trommernes job er at holde tempoet oppe, uden at se sig tilbage. Forsangeren, Inventor, synger på sådan en måde, at man skulle tro at hans indvolde snart ville falde ud af kroppen, med hans punk råbende/growlende fremtoning. Men det er ikke den dybe tallerken vi har at gøre med, da der skam intet originalt ved albummet, udover at det er et tilbageblik på den gamle svenske dødsmetal scene. Hvilket der gøres ihærdigt, og bandet ved lige fra starten af hvad albummet skulle består af. Numre som, “Blasphemy From Hell", “Visions of Doom", Power of Death" og “From Beyond", virkelig får ens hår til at rejse sig, og snurre rundt for dens sags skyld.

Problemet jeg har dog med pladen er at sangene kan lyde for ens til tider, og hvis man ikke lige følger med kan nemt blive tabt bag vognen. Til tider kan Inventor (forsangeren) også bliver lidt trættende at høre på i sidste ende, dog er albummet over før punktet nås. Det tog et nogle gennemlytninger, før jeg virkelig nød pladen, men så står man også til sidst med et solidt svensk dødsmetal album.

1. Blasphemy from Hell (03:32)
  2. Visions of Doom (04:16)
  3. Evil Pain (02:47)