Amon Amarth spiller koncert på Wacken Open Air 2024.
Amon Amarth - Surtur Rising

Surtur Rising

Genrer:Melodisk Death Metal, Viking metal
Spilletid:48.40

Brugervurdering: 7,5/10 baseret på 6 stemmer.

Det svenske melodiske dødsmetal band, Amon Amarth har for nyligt udgivet deres nye album, Surtur Rising. Amon Amarth er kendt for dyb growl, riff-stærk melodisk guitar og nordisk mytologi som tema for deres lyrik. Surtur Rising er et album, der lever stærkt op til, hvad man som fan vil kunne forvente, og det lægges riffstærkt og perfekt lagt ud med sangen war of the gods, som er helt igennem genial. Jeg kan ikke sige meget til det her album ud over, at det lever 100% op til mine forventninger, og jeg vil helt klart anbefale at gå ud og købe det på stedet, hvis du er interesseret i sand melodisk vikinge-dødsmetal, som det skal lyde!

Kommentarer (3)

Claus Ljørring

Claus Ljørring

Redaktør

Indlæg: 378

Jeg er sku ikke helt enig i

Jeg er sku ikke helt enig i din anmeldelse.
Jeg syntes absolut dette er en af det mere "dårlige" amon udgivelser. Jeg syntes ikke der er lagt stor vægt på det melodiske og det virker mere "rodet" på en måde.

60-70% herfra... ja kan ikke helt bestemme mig...

Claus Ljørring gav Amon Amarth - Surtur Rising 6/10.

Schaffer

Indlæg: 26

En udgivelse fra Amon Amarth

En udgivelse fra Amon Amarth (AA) fortjener en mere fyldestgørende anmeldelse end denne!

Personligt er jeg stor fan af AA, og synes de har lavet rigtigt meget fedt musik, som desværre kulminerede med Twilight of the Thunder God. Denne skive lever desværre ikke op til mine forventninger - og der er en del tomgang, hvor sangene ligner hinanden for meget. Javist er der voldfede skæringer som War of the Gods, Töcks's Taunt og The last stand of Frej - albummet er bestemt en investering værd for dedikeret AA-fans, og den heroriske stemning, og "dø med ære i kamp" mentaliteten (asa-troen) får fuld skrald. Selvfølgelig skal jeg ind ogf se dem i VEGA, og selvfølgelige købte jeg den store udgave med den hæslige figur og banner - men jeg havde sgu håbet på lidt mere, lidt bedre, og lidt mere melodød end hvad man finder på Surtur Rising.

Schaffer gav Amon Amarth - Surtur Rising 8/10.

Keitel

Keitel