Airless - Changes

Changes

Genre:Hard rock

Officiel vurdering: 4/10

Hard Rock med en snert af Glam, uden kant eller glimt i øjet. Da jeg åbnede op for Changes af Airless blev jeg skuffet. Det var Hard Rock uden kant, Glam uden heltespor og glimt i øjet. Og sex er der ingen steder at finde. Forsangeren kan ikke sige baby og guitaristen kan ikke shredde. Det er en hård start for et album. Og det er først på tredje nummer at der sker noget, hvor det bliver lidt mere råt og punket, og får lidt mere metal. Fjerde nummer er heller ikke noget at råbe hurra for. Mens så på "Changes" sker der virkelig noget, det er igen lidt hårdere og med mere kant, og en smule fokus på bassen. Her for de besøg af gæstesanger Danny Vaughn, han løfter lige nummeret derop, hvor der lige er brug for det. Det ville kun være bedre, hvis de kunne lave et nummer med riffet i outroen. Derfra løfter pladen sig virkeligt og har kun et par små afstikkere, som den alt for fesne kærlighedssang "Till the End of Time", der kunne være skrevet af en teenager, og den tunge "Gone Too Far", der handler om krig. Den lægger ud med brudstykker af nyhedsoplæsninger, for så at blive hård og dyster, hvilket er en stil, der ikke klæder det her album godt. Changes stærkeste nummer er "Rescue Me", som også har denne her virkelig gode Hard Rock følelse, med en snert af lidt Power Metal. Det burde være den stil de stræbte mere efter på albummet, end den glam og heltesporsstil, de prøver at nå på flere af numrene. "Reach for You" sidder også lige i skabet, hvor de lige får flettet et klaverstykke ind. Og resten af pladen har, den kant der manglede på starten af albummet. Guitaristen Robert Rodrigo er glad for at shredde. Virkelig glad for at shredde! Det er bare trist at han ikke gør det godt. Soloerne passer ikke til denne type musik. I hvert fald ikke på hvert evigt eneste nummer. Den passer allerbedst til "Gone Too Far". Og derudover lyder det som om han spiller forkert i de første to numre. Det er skidt førstehånds indtryk. Denne plade har for mange fejl og mangler, og for lidt kohæsion. Det kan de 4-5 gode numre ikke rette op på, men de guldkorn er helt klart værd at lægge ører til, så hvis man er villig til at kæmpe sig gennem hele pladen, så finder man helt sikkert det der giver lidt 80’er glæde i maven. Tracklist: Start Again I Don’t Care Upstream Dead Inside Changes Till the End of Time Rescue Me Gone Too Far Reach For You Come Back Home Latest Prophecy Start Again er plades åbningsnummer, der giver en smag på deres Hard Rock og Glam.